Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bartje6
#2998000
Hallo,

Mijn man had bij de supermarkt ossobuco van kalkoen ingeslagen voor de hond. Het lijkt op ruggemerg, wat er in zit, en het zijn dus kleine botten die vrij scherp aanvoelen.

Weet iemand of ik dit kan geven? Mijn hond eet vrijwel geen botten zelf, dus ik maal het dan. Maar ik had begrepen dat kalkoenbotten sowieso nogal scherp kunnen zijn, dus misschien moet ik ze er ook bij het malen uitlaten?  :-\

Alvast bedankt voor het meedenken!  :)
Gebruikersavatar
Door pike
#2998006
Ossobuco is oorspronkelijk kalfsschenkel. Dus als het goed is heb je nu kalkoenschenkel? Dus poot in plakken gezaagd? (Dus vlees met in het midden een min of meer rond bot.) Persoonlijk zou ik dit niet durven voeren, bot van kalkoenpoten. Je kan proberen het te malen en dan zelf voelen of er scherpe stukjes inzitten.
Door Bartje6
#2998015
Aaaaahhhh... dus het is poot?  :o
Sorry - ben niet zo thuis in de vleeswereld (heel lang vegetariër  ;) ).

Het zijn inderdaad ronde stukjes bot in het midden. Hmmm, dan kan ik het er beter uit laten, denk ik.
Dank voor je antwoord!
Door robbiekomvoor
#2998017
Bartje6 schreef: Hallo,

Mijn man had bij de supermarkt ossobuco van kalkoen ingeslagen voor de hond. Het lijkt op ruggemerg, wat er in zit, en het zijn dus kleine botten die vrij scherp aanvoelen.

Weet iemand of ik dit kan geven? Mijn hond eet vrijwel geen botten zelf, dus ik maal het dan. Maar ik had begrepen dat kalkoenbotten sowieso nogal scherp kunnen zijn, dus misschien moet ik ze er ook bij het malen uitlaten?  :-\

Alvast bedankt voor het meedenken!  :)
Nee ik zou het niet geven,kun je niet het spiervlees er af halen en de rest weggooien?
Gebruikersavatar
Door Hope
#2998354
Weggooien is zonde.
Ik zou er bouillon van koken en invriezen. Dat slobberen ze zo naar binnen en als je het bevroren geeft hebben ze leuk wat om mee te spelen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door