Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2989510
Mijn beide honden (kooikers één van 2 jaar en eentje 6 maanden) zijn gewend kiprug, -karkas, -vleugel en -bout, konijnendelen en eendennek te eten.
Kunnen haasrug, reerib en fazantkarkas qua hardheid dan ook geschikt zijn? Ik heb weleens gelezen dat niet elke hond fazant wil eten, maar beide eten Alaska kvv Fazant met smaak, is de kans dan groot dat dat ook voor karkas zal gelden?
#2989515
Fazant lukt waarschijnlijk wel, met haasrug en reerib zou ik nog even wachten, zeker voor de pupperd. Kip, konijn en eendennek zijn zachte botten, en de overstap naar haas is dan wel heel groot. Reeribjes kan wel als ze héél klein zijn. Ik heb zelf op goed geluk 30 kilo bij Floris24 via Vraag en Aanbod besteld, die zijn echt boterzacht en piepklein. Die kun je wel geven. Maar de reeribjes die ik in Duitsland van mijn vaste leverancier krijg zou ik echt nog niet aan een kooikerpup durven geven, en aan een tweejarige kooiker ook alleen als die al langer barft en de boel goed verteert.
Haas is echt vrij hard, daar hebben grotere honden vaak zelfs moeite mee.

Als tussenbot zou je ook kunnen denken aan de kleine geitjes die bv. Dreumelaartje, Sphynxlover en Aurora Borealis in Vraag en Aanbod aanbieden, al weet ik niet of die nu nog beschikbaarzijn, zo in september.
#2989539
Daphne (2 jaar) eet kvv vanaf pup (alleen in het begin puppybrokjes ::) ) en nu ruim een jaar barfhapjes, gaat altijd prima.
Remco heeft alleen brokjes gehad bij de fokker en hier kvv en barfhapjes vanaf het begin, ook zalmlijven (lust Daphne niet). Haasrug samen met spiervlees eventueel?
#2989550
Tobi Kooiker schreef: Daphne (2 jaar) eet kvv vanaf pup (alleen in het begin puppybrokjes ::) ) en nu ruim een jaar barfhapjes, gaat altijd prima.
Remco heeft alleen brokjes gehad bij de fokker en hier kvv en barfhapjes vanaf het begin, ook zalmlijven (lust Daphne niet). Haasrug samen met spiervlees eventueel?
Dat sowieso. Zelf voer ik altijd meer spiervlees en minder bot wanneer ik haaskarkas (rug + ribjes) geef. Normaal krijgen ze hier samen iedere dag 1200 gram vleesbot met 700 gram spiervlees, maar als ik haaskarkas voer, dan is de verhouding 800 gram bot met 1000 gram spiervlees. Gewoon omdat haas zo hard is.

De pup zou ik in ieder geval nog geen haasrug geven, Daphne (als je het toch graag een keertje wilt proberen) dus met extra spier.
#2989551
Tobi Kooiker schreef: Daphne (2 jaar) eet kvv vanaf pup (alleen in het begin puppybrokjes ::) ) en nu ruim een jaar barfhapjes, gaat altijd prima.
Remco heeft alleen brokjes gehad bij de fokker en hier kvv en barfhapjes vanaf het begin, ook zalmlijven (lust Daphne niet). Haasrug samen met spiervlees eventueel?


Ik zou toch echt even wachten met het geven van haasrug . Het is (vind ik ) echt een vleesbot voor de gevorderde barfhond
Haasrug is niet alleen harder maar kan ook scherp zijn .
En het gaat in deze niet alleen om het wegkrijgen van haasrug . Maar ook om het op de juiste manier leren verteren .
Fazant zal w.s wel lukken . Dat is een tikkeltje harder dan het vleesbot wat je tot nu toe hebt gegeven
Langzaam aan opbouwen , dat is de beste weg  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door