Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2988218
ik heb echt veel vis gekregen en dacht dat ik er wel uit kwam maar ook deze vis ken ik niet welke vis is dit en belangrijker nog mag mijn hond ( pup ) deze vis
de vis is ongeveer 10 cm dus vrij klein

1
Afbeelding

en dan hieronder bij nr 2
ook deze vis ik meende zelf dat het sardientjes waren  ze zijkn echt van heel klein 3 cm tot groter 10 cm allemaal bij elkaar in een zak
maar die man van de toko zei volgens mij is het hors makreel ,
wie weet wat het is en mogen mijn honden dit
dank je wel

2
Afbeelding

3 de vis hieronder heb ik gister al antwoord op gekregen alleen vroeg ik me af zou ikhier de kop af moeten snijden? ik vind ze vrij scherp brr griezel vis haha

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ingrid (shadow) op ma 08 sep 2014, 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pike
#2988248
1e foto zijn mulletjes. Lekker visje!

10 cm is wel erg ondermaats. Eigenlijk schandalig dat die weggevangen worden  :-X Maar pup mag ze wel hebben.
Laatst gewijzigd door pike op ma 08 sep 2014, 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pike
#2988461
Van de poon weet ik dat de eerste rugvin in stekels eindigt, die zou je dus weg kunnen knippen. De snuitpunt heeft kleine stekeltjes langs de rand. Ik weet niet of die iets voorstellen.

Tanden hoeven geen probleem te zijn. Mijn honden eten zalmkop en daar zitten behoorlijk scherpe tanden in. Zelf kan je je daar behoorlijk aan bezeren. Op de een of andere manier hebben de honden daar geen problemen mee, ze worden altijd met smaak verorberd. Er zijn wel barfers die die tanden eruitslaan, maar ik heb dat nog nooit gedaan.
Ik weet niet hoe de tanden van een poon zijn. Een vis kan overigens overal in de bek tanden hebben, ze hoeven niet perse op een rijtje in de kaak te staan zoals bij de mens. Ze kunnen ook in het gehemelte zitten bijvoorbeeld. Een vis gebruikt zijn tanden niet om te kauwen, ze dienen vooral om te voorkomen dat een gevangen prooi ontsnapt.
Laatst gewijzigd door pike op do 11 sep 2014, 00:08, 1 keer totaal gewijzigd.
#2989340
dank je wel voor je uitgebreide antwoord hier kan ik wel mee
en van die stekels en tandjes heb ik al gemerkt pff zelfs bevroren kreeg ik ze nog in mijn vingers ik heb wat splinters er uit moeten halen haha

ik weet in ieder geval wat voor vis het nu is en hoe ik het moet doen

thanks hiervoor
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door