Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Loeka
#29773
Hallo allemaal,

Sinds vorige week heb ik kat er bij. Zij is van het asiel en revalideert bij mij. Hopelijk dat ze daarna kan blijven als alles goed gaat met mijn andere katten.

Bij haar is vorige week woensdag het rechtervoorpootje geamputeerd. De wond geneest goed en ze lijkt er steeds minder last van te hebben. Echter sinds vorige week donderdagnacht heeft zij geen ontlasting meer gehad. Zo'n 6 dagen nu al. De da voelde inderdaad keutels, maar haar darmen zitten gelukkig nog niet vol. Ze heeft nu een laxeermiddel(kat-a-lax), dit is ook tegen haarballen. Verder heeft ze ook moeite met plassen. Dit probleem speelde ook al voor de operatie.

Zij kreeg in het asiel blikvoer en brokjes. Hier ben ik dat ook blijven doen. Gisteren heb ik voorzichtig wat Carnibest geprobeerd. Dit vond ze geweldig! ;D En dit terwijl ze al 9 is en voorheen waarschijnlijk alleen maar blik kreeg...

Mijn vraag is nu of er iemand is die ervaring heeft met het overstappen op Carnibest bij een kat met harde ontlasting. Zowiezo zijn alle tips welkom zodat deze kattendame weer goed naar de bak kan.

Loeka
Laatst gewijzigd door Loeka op wo 10 dec 2003, 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sylvia
#29796
Ik zou wat maiskiemolie door haar eten doen om te laxeren.
Door Loeka
#29808
Ik heb haar vanavond 50/50 Carnibest/blikvoer gegeven. Ze vond het geweldig! Ik vind het wel heel apart hoor, je leest hier de wildst verhalen om je kat te laten wennen aan vers(incl. die van mij) en zij eet het gewoon meteen op!? Nu maar hopen dat morgenochten de kattenbak vol ligt :P
Laatst gewijzigd door Loeka op wo 10 dec 2003, 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sylvia
#29833
nou ze gaan niet aan de diaree van carnibest.
Ik heb Boris hier ook direkt overgezet op carnibest,hij kreeg op de boerderij boerenbond brokjes.Ik had een beetje op mijn vinger gedaan en hij herkende er geen eten aan,dus even tegen zijn bek geduwd,hij likte aan zijn bekje en zijn ogen werden even groot en vervolgens wilde hij de carnibest inclusief mijn vinger naar binnen werken ;D maar ja hij was toen pas 9 weken. Tijger was 6 maanden en die vondt de carnibest ook vanaf hap 1 het einde.
Door Loeka
#30048
Hoera!!

Een reeks keutels heeft ze in de bak gedaan vanacht!! Keihard waren ze dat wel. Maar wat wil je, daar heeft ze een week over gedaan. :P

Nu in een paar dagen overstappen op Carnibest, eens zien hoe het dan met haar darmpjes gaat....
Door sylvia
#30118
Loeka schreef: Hoera!!

Een reeks keutels heeft ze in de bak gedaan vanacht!! Keihard waren ze dat wel. Maar wat wil je, daar heeft ze een week over gedaan. :P

Nu in een paar dagen overstappen op Carnibest, eens zien hoe het dan met haar darmpjes gaat....
Gelukkig zijn ze er vanzelf uitgekomen,dat scheelt een hoop ellende.
Nu inderdaad over op de CB en eventueel als de ontlasting zo hardblijft wat olie toevoegen,maar ik verwacht dat de ontlasting gewoon goed gaat komen.
Door Rosita
#31421
Toen mijn Deentje ruim een jaar geleden bij me kwam was haar ontlasting goed (wat je tenminste goed noemt op de brokjes). Sinds carnibest is het geweldig, echte keutels ;D (deze zien er ook best wel licht en droog uit). Als het goed is maken de darmen genoeg slijm aan als glijmiddel. Bij mijn eigen katten zie ik dit ook regelmatig er omheen zitten (toen ze nog brokjes aten was dit nooit aanwezig), vooral als de drollen erg hard en droog zijn. Als dit bij jouw kat niet echt aangemaakt wordt zou je inderdaad wat olie kunnen geven. Misschien zelfs elke dag zodat het nooit vast loopt. Volgens mij lusten de meeste katten olie niet zo graag. Die van mij geef ik om de drie dagen 2ml zalmolie met een spuitje (dit geef ik voor de O3 vetzuren), anders krijg ik het niet naar binnen :P. Als je kat uit zichzelf geen olie wil eten en met een spuitje lukt ook niet is er altijd nog de koffieroom.

Groetjes Rosita
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door