Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Natuurlijker-Wijs
#2977999
Mijn jonge hond(working kelpie) van 10 maanden is wederom aan de diarree. Toen we 2 weken geleden terug kwamen uit Frankrijk werd ze ziek tijdens de terugreis, overgeven en de volgende dag bloederige diarree. Omdat ze ook erg tam was zijn we toen naar de dierenarts geweest, ze heeft wat tabletten gehad maar 4 dagen later was het nog niet over dus maar weer terug. Ze was inmiddels wel weer heel erg levendig en had geen koorts, echter was ze 2 kilo afgevallen. Ze heeft toen een AB-kuur meegekregen en het laatste tablet heeft ze vorige week gehad. De ontlasting was daarna beter maar nog steeds niet zoals daarvoor. Nu sinds 2 dagen is ze weer wat aan de diarree en vandaag zat er weer bloed bij. Ze is verder levendig genoeg en heeft geen koorts. Heeft iemand tips wat ik haar kan geven betreft homeopathie en/of kruiden etc. en wat ik haar nu kan voeren. Normaal staat ze op kivo compleet maar ze eet dat nu met lange tanden.
Alvast bedankt voor het meedenken  :) 
Door sella
#2978010
Okugest van vsm en dan een kwart tabletje 3-4 keer daags.
Verders zou ik een bouillon trekken van kippenbouten of karkas(zonder zout) en dat te drinken geven, en mogelijk wat over de kivo gieten.
De diarree zou nu zomaar kunnen komen van de ab die de darmflora heeft gekeeld.
Dus mogelijk een probiotica nodig.
Gebruikersavatar
Door Natuurlijker-Wijs
#2981230
Inmiddels staat ze nu een week op Okugest en probiotica was ik al enige tijd aan het geven maar helaas, het werd af en toe iets beter maar vandaag spuit het er weer uit(geen bloed meer gelukkig). Ze is verder levendig genoeg maar ze moet niet magerder gaan worden. Heeft iemand nog suggesties om (tijdelijk) ander voer te geven. Ze eet de Kivo nu ook met lange tanden en dat deed ze voorheen niet dus misschien dat ze zelf al aangeeft dat dit niet goed voor haar is.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2981245
De meeste Kivo mixen zijn heel erg vet en als je dan al niet lekker bent dan is vet eten al helemaal niet welkom. Ik zou een tijdje een andere kvv neerzetten. Darf, Alaska, Bibi, all animal, Carnibest.. keuze genoeg. En dan dus geen eend, lam of vis, maar liever kip, konijn, paard, haas.  :)
Gebruikersavatar
Door Natuurlijker-Wijs
#2981577
Wormbesmetting, geen idee, zou ik dan wormen moeten zien in de ontlasting?
Ze is halverwege juli nog bij de osteopaat geweest in ieder geval, maar als het over paar dagen niet beter gaat dan ga ik een afspraak maken bij een natuurgeneeskundig therapeut of holistisch dierenarts. Onze andere 5 honden hebben overigens nergens last van.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door