Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door tt-tjes
#2980105
Kom ik net thuis, zegt hubbie wat is dat voor een rare erwt.
ligt er een volgezogen teek op de grond. Hij was wel dood en ik weet niet op welke van de jongens hij gezeten heeft. We zijn net terug van vakantie en ik heb meerdere teken van de jongens afgehaald de afgelopen weken.Wel allemaal dood, dus de stronghold heeft wel geholpen,  ondanks dat ze zegen dat het niet voor teken is.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2980117
tt-tjes schreef: Kom ik net thuis, zegt hubbie wat is dat voor een rare erwt.
ligt er een volgezogen teek op de grond. Hij was wel dood en ik weet niet op welke van de jongens hij gezeten heeft. We zijn net terug van vakantie en ik heb meerdere teken van de jongens afgehaald de afgelopen weken.Wel allemaal dood, dus de stronghold heeft wel geholpen,  ondanks dat ze zegen dat het niet voor teken is.
Als jij een volgezogen teek vindt en er ook nog meerdere vanaf hebt gehaald snap ik de conclusie van dat de Stronghold geholpen heeft niet zo. Zo'n volgezogen teek heeft zijn werk al gedaan en heeft er zeker zo'n 48 uur opgezeten voordat die overleed. Hier is de tekeninvasie al een week of 2 voorbij. De afgelopen 2 weken op 6 honden nog zo'n 4 teken gevonden, die nog aan het wandelen waren. Dus dan vind ik jouw score met Botlek-Stronghold best magertjes te noemen.

Maar platgetrapt zijn ze idd nog viezer  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2980134
hier dit jaar nog maar 4 teken van de jongens gehaald...
gebruik enkel cd vet  teek&vlo
vorig jaar was t een ware plaag.... ze vermeerde zich gewoon op de jongens!
Door tt-tjes
#2980159
Nou ja, 2 teken van Balou, 1 van Fjurdy en dan deze dikke. Dat is de score van 3 weken veluwe.

met de serestoband in juni hadden ze ook teken en die leefden nog.
Laatst gewijzigd door tt-tjes op za 23 aug 2014, 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2980168
Oh ja bahhhhh, zeker als je er op staat, het hoort knappen en je sok/voet zo lekker gekleurd eruit gaat zien.
Hier op de veluwe hebben we een teken invasie gehad, eerst heel veel teken van hem afgehaald of gevuld gevonden, zelfs bij het afhalen van een teek een soort van nest onder de teek gevonden , ja op m'n hond, her krioelde van de kleine mini teekjes bahhhhh. Seresto band heeft goed z'n werk gedaan. Van de week voor het  eerst sinds een week of 8 een dode teek gevonden, ja zo'n grote erwt.

@angelique wat gebruik jij tegen teken?
Door renate1985
#2980292
Hier lag gisteren ochtend ook een volgezogen teek op de grond brrr. Stond er bijna op.

Bij de jongens valt het reuze mee qua teken.
Heb er totaal maximaal 10 afgehaald over heel het jaar verspreid ( verdeeld over 2 honden).
Wij gebruiken overigens helemaal niks tegen teken, we controleren ze dagelijks alleen deze ene over het hoofd gezien.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door