Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door wimcorina32
#2968438
Hallo
wij zijn wim en corina en nieuw op dit forum. We hebben thuis 3 poezen en een cane corso pup. De poezen willen nog niks wetenvan kvv/barf. Onze pup wel die krijgt kvv.
Nu heb ik een vraag guus onze cane corso krijgt af en toe geitenmelk of karnemelk over zijn vlees. Hoe zit het dan met de verhoudingen met het calcium wat in deze producten zit.
Ik ben erg benieuwd hoe jullie er over denken
groetjes wim
Door Parelridder
#2968454
Af een toe een scheutje zuivel zou ik op geen enkele wijze berekenen in een menu. Zou tot op de gram berekend is ons eigen menu (of dat voor onze kinderen, in de groei) evenmin ;)
Door jasmijn
#2976463
Ik zou het ook niet mee rekkende als je af en toen een scheutje doet.
De grap is wel dat als de melk verhit is geweest de calcium verander waardoor hij door mensen niet meer opneembaar is en zelf calcium onttrekt aan het lichaam, of dat ook bij honden geld weet ik niet.

Maar zo lang je geen liters per dag geeft is dit te verwaarlozen  ;)
Af en toe Voor de lekker een beetje is geen probleem.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2976845
Ik geef geen koemelk maar enkel geitenmelk/ yoghurt als er zuivel op het menu staat. Geit staat het dichtste bij de moedermelk en mijn ervaring is dat mijn honden niet zo goed op koemelk reageren als op geit.
Door Esther Q
#2977132
Af en toe een beetje, zoals al gezegd, zal nauwelijks invloed hebben. Bij natuurlijk calcium wordt een teveel gewoon uitgescheiden door de hond. Maar of de calcium in melk en yoghurt nog natuurlijk is na het verwerkingsproces, weet ik niet zeker. Dat is denk wat jasmijn ook uitlegt.
Gebruikersavatar
Door gwendolineken
#2977367
hier krijgen ze geitenmelk of soyamelk als er geen geitenmelk is om vb gemalen vlees dat ze niet lusten te mengen ( wild) en dan schrokken ze het op  :biggrin2: met karnemelk heb ik slechte ervaringen ik heb het 1 keer gegeven en iedereen zat aan de D******  :-X
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door