Hallo!
Ook maar eens checken hier, of dit menu ok is.
Daarbij wil ik ivm gevoelige maag hond (buikrommelen en gras eten, dit is al sterk verminderd door extra snijbonen naast groenten en probiotica, maar nog wel aanwezig) op tip van Lizzy de hoeveelheid vet verminderen door alternatief eend/zalm.
Ik snij alles in kleine stukken, hij eet ivm buikklachten 4x per dag. Zo krijgt hij elke dag stukje kvv, en wat stukjes barf. Pens krijgt hij in combi met kalkoenbot, 2x per week, en zalm als kleine stukjes tussendoor, paar dagen per week.
Huidige menu per week, voor hond van 20 kg
2800 gram eten per week:
1000 gram KVV lotgering wild (18%bot, 67%spier, 15%org) *(kaal bot, en orgaan is geen pens!)
250 gram pens
350 gram zalmkop
800 gram eendenek/kalkoennek en tot voor kort kippenek/karkas, maar die gaat eruit!!
450 gram groentemix
en elke dag brokje snijbonen gemalen.
Ik wil graag wat meer andere diersoorten voeren, zoals duif en mogelijke alternatieven voor eend...ben alleen beetje bang dat het nog ingewikkelder rekenene wordt...
KVV mag er op den duur zeker uit, maar is nu nog wel fijn omdat hij dan in mijn beleving ongeveer 3 dagen compleet heeft, en met zalmkop erbij 4 dagen...maarja....de vraag is hoe compleet compleet is natuurlijk.
In verband met oppas etc vind ik het ook makkelijk, maar tzt gaat het er zeker uit.
Vraag: -huidige menu ok?
-alternatieven zalm: minder vette vis of vis alleen nog als tussendoortje bv?
-alternatieven eend?
Ik heb de kip eruit gedaan omdat ik bang was dat hij daar toch weer klachten van kreeg (denk 2 jaar klachtenvrij na een verleden met veel hotspots door overgang op kvv/barf). Kalkoen twijfle ik, maar hij jeukt niet, maar wel dus dat buikrommelen...maar goed, ik kreeg al als tip dat dat misschien eerder aan het vetgehalte lag...
Ik hoor graag tips!
Ook dank namens mijn hond, die is echt al 2 jaar lang elke dag dik tevreden!! (itt brokken:))