Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door valerie16
#2967652
Wij hebben sinds enige tijd een weimaraner pup, deze is gekomen (uit Engeland ) op brok: James welbeloved
Vanaf dag 1 wilde hij dit niet eten, at liever helemaal niet dan die brok.. Gezien we hier de anderen part time op KVV en part time Barf hebben was de keuze om hem snel over te zetten meteen gemaakt.

Nu blijft hij dus krabben, heel veel en heel vaak... De dierenarts blijft bij een voer probleem en wil hem het liefst overzetten op Royal canin... Wat ik dus ronduit bende vind..
Hoe komen we erachter of het een voer iets is? Elimineren op 1 diersoort vind ik hem toch wel wat jong voor...
Iemand tips?
Gebruikersavatar
Door NonaQ
#2967660
Wat voor KVV voer je precies? Als je een complete KVV voert dus met toegevoegde vitamines etc of een KVV die nog iets van rijst of granen bevat dan zou ik dat eerst vervangen door gewone enkelvoudige KVVs zonder rijst, granen en andere toevoegingen. Dan zie je of het aan toevoegingen ligt, als de klachten dan blijven zou je inderdaad richting elimineren moeten denken. Eventueel nog zonder groentes proberen, desnoods zelf groentemix maken, sommige dieren reageren alleen op bepaalde groentes slecht en met groente variëren levert niet meteen een probleem op. Dus gewoon spier/bot/orgaan incl. pens als KVV zou ik proberen.

Als de klachten dan nog blijven en je pup nog steeds te jong vind voor elimineren kun je eventueel een diersoort proberen te schrappen die heel veel voorkomt bij allergie, zoals kip, en kijken of de klachten dan al weg zijn. Het is wel aangetoond dat in een paar weken echt niet meteen tekorten ontstaan, dus ik denk niet dat het super veel kwaad zou kunnen om met pup te gaan elimineren, maar ik snap wel dat je het toch een fijner idee vind dat ie echt alles binnen krijgt en dus eerst andere dingen wilt proberen.
Door valerie16
#2967666
Hij krijgt Kivo, daar zitten geen granen en rijst oid in, we hebben de kip compleet, maar ook enkelvoudige Kivo, en ter afwisseling excellent rund, eend/rund lam/rund etc... Dus toevoegingen 0...
Gebruikersavatar
Door NonaQ
#2967669
Complete KVV heeft normaal wel kunstmatig toegevoegde vitamines en mineralen etc. Daarom kun je dan met 1 smaak compleet voeren ipv compleet te voeren door smaken af te wisselen.
Door Parelridder
#2967670
Ik zou gaan elimineren. Niet leuk en zeker niet met een puppy, maar eigenlijk weet je na de 1e diersoort (6 weken vol houden!) al of dat zinvol is om te blijven doen, want als het voeren van niets anders dan die ene diersoort welke hij eerder nooit kreeg geen oplossing biedt, ligt het probleem ergens anders in. Geeft het wél verbetering dan is het 't waard!
Door tobben met jeuk, een jeugd voor kriebels, da's ook niet leuk of goed..

'k Hoop dat je snel de oorzaak/oplossing vindt!
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2968838
Hij is zeker vlo-vrij, continu en altijd geweest?
Bij vlooienallergie is 1 beet al genoeg voor wekenlang jeuk, dus moet je echt compleet vrij blijven.

Waar krabt hij precies? Een plaats waar hij meer krabt dan elders, of overal zo wat?

Mijten zou ook nog kunnen, merk je schilfertjes op?
Door Kim en Casper
#2969186
Ik zou sowieso kip en evt rund eruit gooien. Je kunt meteen gaan elimineren maar vindt dat ook niet ideaal bij een pup. Misschien eens met 2-3 duersoorten beginnen die hij niet eerder heeft gehad? Hert, haas, kangaroe oid.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door