Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Aprilsnow
#2961994
We laten onze pup zoetjes aan met wat botjes kennis maken, hij krijgt nu nog KVV. Kippennekje vindt hij heerlijk en gaat best goed als we hem vasthouden. Ook een kippenvleugel ging goed als we hem vasthouden. Gisteren een ansjovisje gegeven. Hij moest vast wennen aan de smaak want hij at het zo netjes rustig op. Vandaag weer een poging met een kippenveugel. Na het visje de hoop dat hij zou begrijpen dat hij toch moet kauwen op zoiets.
Hij beoon goed met 2 flinke kauwen..... Waarschijnlijk kwam de smaak los want toen was het slik weg. Meteen kokhalzen en daar was de vleugel weer (met wat extra smeerworst van het zoekwerk).
Ook dat at hij weer op (gelukkig ben niet zo'n braakselruimer) en de vleugel werd iets beter gekauwd maar nog niet echt..... Na een slok, een wieeek en een stuipje zakte hij verder..... Dat was toch even schrikken hoor. Volgende keer toch het stukje maar weer even vasthouden zodat hij leert kauwen  :o ::) (vleugel zijn overigens wel ingeknipt en geplet)
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#2962017
:biggrin2: klinkt heel herkenbaar. Even vasthouden (een washandje is handig voor de grip) leert kauwen. Succes met je schrokopje!
Door Aprilsnow
#2962022
Bedankt. Hart stond ff stil toen hij zo raar deed :nerves: maar zelf had hij er weinig last van. Washandje is een goede tip  O0
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2962077
Wat je ook kan doen is iets geven wat dermate groot is dat ze wel moeten kauwen. Iets wat ze absoluut niet in 1 keer naar binnen kunnen werken. Hou dan voor alle zekerheid een goede portie lekkers achter de hand, zodat je kan ruilen tegen de tijd dat het wel klein genoeg is om in 1 keer door te slikken.

En het helpt ook soms om eerst het spier en orgaan deel te geven om de ergste honger en het ik-moet-opschieten-want-er-ligt-nog-meer idee wat te temperen.
Door Lizzy
#2962087
Ja, ik zou ook dingen gaan geven waar pup wel op MOET 'kauwen'. Grotere dingen dus. Bijv. kipkarkassen (en dan wel mooie grote, niet van die lullige rugstukjes). Overigens stimuleer je sommige pups alleen maar tot hap slik weg door het voer vast te houden. Ik zou dus zelf een vleugel eerst goed inknippen of pletten met een (vlees)hamer en daarna gewoon geven en pup met rust laten met zijn eten.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2962397
Lizzy schreef: Ja, ik zou ook dingen gaan geven waar pup wel op MOET 'kauwen'. Grotere dingen dus. Bijv. kipkarkassen (en dan wel mooie grote, niet van die lullige rugstukjes). Overigens stimuleer je sommige pups alleen maar tot hap slik weg door het voer vast te houden. Ik zou dus zelf een vleugel eerst goed inknippen of pletten met een (vlees)hamer en daarna gewoon geven en pup met rust laten met zijn eten.
Juist, dat werkte hier ook echt compleet averechts!
Gewoon iets geven wat echt niet in 1 keer naar binnen kan. Een flinke kipkarkas inderdaad, een eendenrug, een konijnkarkas. Ik gaf het, liep weg (ik kon hem wel zien maar hij had dan meer rust) en liet hem zijn gang gaan. Na een week was het een keurige barfer!
Door Aprilsnow
#2962454
Bedankt allemaal voor de tips. We waren klein begonnen zoals het geadviseerd wordt. Nekje uit de hand ging best goed. Heb niet de indruk dat hij er extra van gaat schrokken, zijn KVV eet hij ook snel (die plakken we tegen de rand zodat hij er wat meer zijn best voor moet doen. Er zijn al wat kwartels onderweg. Ook maar eens kijken voor de kip en het konijn.

Komt vast goed. Schrok alleen van ons hondje die bijna in zijn eten stikt  :-[  (ben niet zo'n held)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door