Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Joaquin
#2960438
Ik kom nooit in de kattenhoek maar heb nu toch een vraag voor mijn zusje. Ze heeft sinds een paar dagen een kitten (poesje) ze heeft afgelopen week haar eerste enting en een pipet voor vlooien en wormen gekregen bij de dierenarts. (Pipet van Stronghold) Het  poesje gaat uiteindelijk vers eten maar ze is zich eerst goed aan het inlezen. Krijgt nu nog Whiskas. Sinds 2 dagen heeft ze diarree en is wat lusteloos. Ze krijgt wel vocht binnen  maar heeft geen eetlust. Okugest is nog niet in huis  :-[ ik heb al aangegeven dat ze dr temp moet opnemen. Heeft iemand verder tips wat te doen of waar op te letten?
Gebruikersavatar
Door koekje
#2960445
Naar de dierenarts. Een kittentje heeft zo goed als geen reserves en dit weer vraagt al veel van haar.
Niet wachten tot na het weekend.
Door Martine-Tom
#2960478
Bij een kitten is diarree idd redelijk snel spoed, dus ik ga er ook in mee, naar de da ermee.
En zeg tegen zus dat zoveel behandelingen in een paar dagen er fiks inhakken en dat dat voor de volgende keer beter gespreid kan worden  ;)
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2960655
Het zou heel goed een reactie op de enting kunnen zijn.
Zou inderdaad met zo'n jong poesje langs de da.

En zeker met dit weer + diarree alert zijn op uitdroging en eventueel bijvoeren/bijdrinken met spuitje
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#2960686
Bedankt voor de reacties  :)

@ Martine ja dat zei ik meteen toen ze terug was, zoiets zal in het vervolg ook zeker niet meer gebeuren  :-\

Poesje is gelukkig uit zichzelf weer opgeknapt, ze heeft vandaag kvv op, drinkt goed, speelt weer etc. Vandaag okugest gehaald en we houden haar goed in de gaten. Zodra ze enigsinds achteruit gaat meteen naar de dierenarts
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#2960836
Toch voor de zekerheid maar even geweest.. Ze heeft antibiotica meegekregen en RC kip en rijst. M'n zusje gaf aan dat ze had gelezen dat katten niks aan koolhydraten hebben, dit zou niet kloppen volgens de dierenarts. Ook adviseerde hij haar geen vers te voeren want daar zou ze dan een studie aan moeten wijden.. Ze heeft vandaag kvv op en dat ging goed alleen de ontlasting was nog niet vast. Nu heeft ze dus in een korte tijd een enting, pipet, ander voer gekregen, andere omgeving, de hitte en dan ook nog een kuur er bovenop  :-X ik vind dit erg veel.. De kuur zou zijn voor bacterien die aan het gisten zijn in de maag..ik zei dat het niet verstandig is nu weer over te schakelen naar Rc nu ze vandaag voor het eerst vers heeft gekregen.. Ze twijfelt en weet niet waar ze nu goed aan doet
Laatst gewijzigd door Joaquin op vr 18 jul 2014, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2960852
Ik zou toch kvv blijven voeren en de brokjes laten. Wel kuurtje afmaken.
En voorlopig even geen dingen meer als pipetten en vaccinaties. Een zieke kat overigens nooit laten vaccineren. Als ze straks weer beter is, vaccinaties herhalen waar nodig. Is er dan noodzaak tot een pipet; deze week voor de vaccinaties geven.
Een pro-vers DA vind ik in deze op zich geen overbodige luxe.
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#2960899
Dankjewel Koekje, rc laten we lekker voor wat het is.  Een pro verse dierenarts gaan we zoeken want dit werkt niet. Voorlopig zeker geen enting of andere toestanden :) Hopelijk is de ontlasting snel weer in orde, is toch wel schrikken als zo'n jong ding ziekjes is
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#2961159
Ik vroeg me af of het mss verstandig is om de antibiotica in de koelkast te zetten met dit weer? Het zijn druppels die door het voer moeten.
Laatst gewijzigd door Joaquin op za 19 jul 2014, 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
#2961192
En even op het flesje kijken, meestal bewaren tussen 15 en 25 graden, uit de zon en niet in de koelkast...
Ik zet het met dit weer altijd op de wc of in de trapkast dat zijn de koelste stukken van het huis.
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#2961204
Nou het staat er dus niet op vandaar mijn vraag  :biggrin2:  We gaan gewoon even bellen.. Het staat op de koelste plek in het huis maar het is er nog steeds ontzettend warm
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door