Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Anneke B
#2961055
Hallo.
Ik wil mijn hond ivm hartfalen de paspil proberen te verminderen.Er is mij op dit forum aangeraden als natuurlijke vochtafdrijving.Peterselie en selderij en asperges.
Nu zou ik graag willen weten of je dit dan iedere dag mag geven.
Asperges zijn er ook natuurlijk niet altijd.
Ik hoor het graag.
Door Lizzy
#2961105
Anneke B schreef: Hallo.
Ik wil mijn hond ivm hartfalen de paspil proberen te verminderen.Er is mij op dit forum aangeraden als natuurlijke vochtafdrijving.Peterselie en selderij en asperges.
Nu zou ik graag willen weten of je dit dan iedere dag mag geven.
Asperges zijn er ook natuurlijk niet altijd.
Ik hoor het graag.
Ja, dit mag je elke dag geven. En met de dosering zul je moeten spelen. Ik zou zelf een groentenmix maken waar ik peterselie en selderij door de groentenmix doen en dat elke dag geven. Daar kun je ook asperges doorheen doen, maar ik zou het eerst met peterselie en selderij proberen.

Oh! Wat je ook nog zou kunnen doen is paardenbloem geven! Dit werk ook vochtafdrijvend. Je kunt de sla door de groentenmix doen. Maar je hebt ze ook in capsules. Dan zou je bijv. en kwart tot de helft van de mensendosering door de voeding kunnen doen.
Door charmed
#2961306
als je een plaspil oplost in water kan je veelal minder doseren, omdat het dan beter werkt. Maar ik zou het zeker met dit weer dagelijks blijven geven.

Geef je ook al Q10, Taurine en Carnitine om het hart te versterken? Dit gaf ik wel altijd aan mijn honden die hartproblemen hebben (hadden). Je ziet dan veel verschil in de werking van het hart.

ps. geef je je hond ook wel een stukje banaan elke dag, door plaspillen kunnen ze alle kalium uitplassen, banaan vult dit weer aan :)
Door Anneke B
#2961444
Bedankt Charmed.
Ik ga dat oplossen in water eens proberen.Ik heb er nog nooit van gehoord dat dat kan.
Heb je dat van de dierenarts gehoord.En is de werking dan net zo goed.
Als je hem oplost dan moet je het zeker met een spuitje in de mond geven.
Ik geef haar al jaren Cardio Streng
Daar zit taurine in en q 10 en andere stoffen voor het hart.
Ze is begin hartfalen.
Ik ben wel al met Vet-medin begonnen en er is een hart echo gemaakt.
Ik geef haar een kwart furesomide per dag.
Ze hoest af en toe en is niet benauwd.Dat hoesten komt omdat haar hart iets vergroot is en dan tegen haar luchtpijp komt.
Door charmed
#2961472
Furosemide kan je goed oplossen in water, Furosemide opgelost in water werkt beter dan Furosemide die je gewoon in de bek ingeeft. Ik loste het idd altijd op een spuitje en druppelde het gewoon in de bek, niet te hard spuiten dan kunnen ze zich verslikken (vooral oudjes) Ik heb de furosemide het in de laatste periode dat mijn hartpatientje nog leefde vaak vloeibaar gebruikt, omdat ze 's nachts met heel warm weer volliep. Zo kon ik dezelfde dosering beter verspreiden over de dag en 's nachts toch een keer extra geven, omdat ze het dan het hardst nodig had.

Herkenbaar dat hoesten als het hart tegen de luchtpijp aandrukt.

K had nog even gegoogled, maar kon Cardio streng niet vinden. Klinkt op zich wel goed!
Anneke B schreef: Bedankt Charmed.
Ik ga dat oplossen in water eens proberen.Ik heb er nog nooit van gehoord dat dat kan.
Heb je dat van de dierenarts gehoord.En is de werking dan net zo goed.
Als je hem oplost dan moet je het zeker met een spuitje in de mond geven.
Ik geef haar al jaren Cardio Streng
Daar zit taurine in en q 10 en andere stoffen voor het hart.
Ze is begin hartfalen.
Ik ben wel al met Vet-medin begonnen en er is een hart echo gemaakt.
Ik geef haar een kwart furesomide per dag.
Ze hoest af en toe en is niet benauwd.Dat hoesten komt omdat haar hart iets vergroot is en dan tegen haar luchtpijp komt.
Door Anneke B
#2961502
Dat suplement wat ik geef heet Cardio-Strength.
Je kan het bestellen bij Food for Animals.
Mijn Cavalier heeft al vanaf haar tweede jaar een behoorlijke ruis.Toen ben ik het haar gelijk gaan geven.Ze is nu ruim 9 jaar en begint nu wat met hoesten.
Verder is ze nog heel speels.Alleen met deze vreselijke warmte niet dan ligt ze alleen maar.Maar dat is alleen maar goed dat ze zich rustig houd.
Ik ga dat plas tabletje oplossen in water.
Door charmed
#2961526
Met dit warme weer liggen de meeste honden gevloerd, hier ook 3 die helemaal gevloerd liggen. Gisteren liep er nog eentje als een gek door het huis (neurologische verschijnselen door de warmte) inmiddels heb ik die ook wat koeler kunnen krijgen en wat kunnen ondersteunen in de naurologische verschijnselen, na 1 1/2 dag eindelijk wat rust gevonden.

Dat supplement ziet er qua ingrediënten wel goed uit idd. Fijn dat het zo goed helpt bij jou cavelier!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door