Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door renate1982
#2957988
Sinds januari dit jaar zit Cay aan de phenoral, 2x daags een halve (50mg).
Al vrij snel was hij weer klachten vrij en weer zichzelf. Rond de pasen waren er af en toe weer wat tekenen, omvallen ineens etc.
In overleg met dierenarts phenoral verhoogd naar 1,5e pil per dag. Aanvalletjes waren weer weg.
Sindskort is hij vreselijk sloom buiten, soms na een paar meter en zijn behoefte te hebben gedaan gaat hij in de remmen en wil naar huis. Soms gaat hij dan nog een klein stukje mee met stops tussendoor. Maar veel verder dan een kwartiertje lopen komen we niet meer.
Deze week viel het me op dat hij gaat zwalken, soms valt hij om. Thuis 1 keer een lichte aanval gehad. Ik dacht dat het door de warmte kwam, maar ga toch twijfelen,  vandaar dit topic. Misschien kan het iets anders zijn of heeft het toch met de warmte te maken?
Zodra hij thuis is gaat hij drinken en is het over. Hij gaat liggen en het gezwalk is weg.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2958042
Ik denk toch ook aan warmte en dan warmte in die zin dat hij wat zuurstofgebrek heeft. Daar ga je van zwalken en kun je verderop ook wat toevallen(tjes) krijgen. Drinken koelt subiet af, dus vooral die laatste zin geeft voor mij de doorslag om ook aan warmte te denken. Ter controle kun je na zo'n wandeling even zijn temperatuur opnemen.
Door Martine-Tom
#2958045
Water meenemen tijdens een wandeling, mss brengt dat dan ook wat verlichting?
Door smulpaap
#2958057
Het zou idd best de warmte kunnen zijn . Het is erg broeierig en de luchtvochtigheid hoog . Niet fijn voor kortsnuiten , laat staan voor Cay met die aandoening .
Heb je al geprobeert om in alle vroegte te gaan ? Dat doe ik met mijn bejaarde E.B van bijna 13 jaar ook . Zij heeft het ook zwaarder nu .
Ik zou net wat Angelique al post even de temp voor en na het wandelen opnemen . En idd wat water meenemen
Gebruikersavatar
Door renate1982
#2958060
Vroeg probeer ik idd te gaan ja, maar soms is het al na een paar meter lopen, ik pas me wel aan hem aan, maar hij geeft het soms ook niet aan.
Normaal heeft hij weinig last van de warmte, maar idd misschien nu in combinatie met epilepsie meer.
Zo leer ik weer wat bij, dit is allemaal nieuw.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door