Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Eef+Stippels
#2945256
Ik vraag me af voor welke ziekten je nou kunt titeren?

Mijn da, die dit niet standaard/vaak doet, zegt voor Weil, Parvo en Hondenziekte.
Maar nu lees ik hier op bp dat voor Weil juist niet kan en wel voor Leverziekte.

Bedankt!  :)
#2946726
Eef+doggies schreef: Ok, dankjewel :)

Heb je toevallig ook enig idee wat de juiste waarden zijn?
Als je de vaccicheck gebruikt dan is er een controle stip en je wil eigenlijk dat de waardes donkerder zijn dan de controle stip.
Gebruikersavatar
Door pike
#2946944
Je kan wel meer ziektes laten titeren dan DHP alleen, maar dan kost het wel veel geld, omdat je dan bloed moet laten prikken dat moet worden opgestuurd naar een laboratorium.
Rabies bijvoorbeeld kan je ook laten titeren. Maar het heeft niet veel zin om dat te laten doen want als je naar het buitenland gaat moet je hoe dan ook laten vaccineren ook al is de titer voldoende.
Door _Sandra_
#2958978
Hepatitis, hondenzieke en parvo zijn de titers die in NL gedaan worden.
Weil niet vanwege de dubieuze werking van het vaccin.

Rabiës kun je ook laten titeren, maar aangezien je het alleen doet om de grens over te mogen en de landen geen titers accepteren heeft dit geen zin.
Door sella
#2959624
Ik laat wel een rabies titer bepalen, dan weet je in ieder geval of de enting is aangeslagen.
Ik wil nl mijn hond beschermd hebben, en ent dat niet alleen maar om dat het moet om naar het buitenland te mogen én om weer naar huis te mogen gaan.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door