Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2950501
Na de ontmoeting, van de vorige topic, met de aangevallen duif..voel ik mij nu helemaal weer kind..toen liep ik ook altijd tegen zielige, beschadigde, weggelopen,etc. dieren aan ..regelmatig jonge eendjes, konijnen, vogeltjes etc in huis die mijn hulp dringend nodig hadden..nou ik ben voor deze week nog niet klaar... ;)
Ga ik ff lekker ontspannen een blokje met de hond zaterdag en zie hier....

Afbeelding

die moest ik dus laten liggen van de dierenambulance..in dit formaat zijn ze van de "generatie"die jaren geleden veel vanuit de dierenwinkel werden verkocht en die zouden klein blijven in een klein bakje..als dit niet gebeurde werden ze gedumpt en deze schijnen het goed te doen in de natuur..ze hebben op de uitlaat plaats een sloot uitgebaggerd ..had het idee dat hij daar vandaan kwam dus weer netjes die richting op gebracht..

Rij ik vanochtend in alle vroegte naar mijn werk..hele jonge patrijzen kolonie ..midden op de weg..gelukkig niemand achter me..is er 1 van de jonkies aangereden..ik zag die oogjes en dacht..die is niet dood..dus maar weer gekeerd..en nu zit die hier weer in een doosje..hij gaat het denk niet redden zie al steeds zijn koppie hangen..maar ik heb de patrijzen kolonie in ieder geval weggejaagd van de weg en de reden waarom ze daar met z'n allen bleven dus maar weggehaald..hopelijk dus erger voorkomen..
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Summerditches op di 01 jul 2014, 07:00, 1 keer totaal gewijzigd.
#2950520
Nou wel goed van je hoor ik zou ook gestopt zijn
Ook een keer gehad midden op de snelweg moeder eend met stuk of 6 kleintjes iedereen reed er gewoon langs en sommige overheen  >:( ben gestopt op de vluchtstrook 1 kleintje leefde nog maar is even later gestorven in mijn handen  :'(
Vorige week notabene op een weg waar je niet harder kan als 30 vanwege idioot hoge drempels een vrouw in een panda reed gewoon even over een jong meerkoetje heen ( gebeurde bij vriend van mij voor zijn ogen) ze reed gewoon door, hij is uiteraard gestopt maar het leefde nog paar sec , darmen alles lag eruit, nou vriendlief is wel even achter die mevr aangereden en effe flink verteld wat hij ervan
Vond , wat denk je wat ze zei ja zal het nooit meer doen dus ze heeft het bewust gedaan  >:(
Ik vind je kan niet altijd er wat aan doen maar wel altijd stoppen kwestie van mentaliteit !
#2950528
kiara schreef: Nou wel goed van je hoor ik zou ook gestopt zijn
Ook een keer gehad midden op de snelweg moeder eend met stuk of 6 kleintjes iedereen reed er gewoon langs en sommige overheen  >:( ben gestopt op de vluchtstrook 1 kleintje leefde nog maar is even later gestorven in mijn handen  :'(
Vorige week notabene op een weg waar je niet harder kan als 30 vanwege idioot hoge drempels een vrouw in een panda reed gewoon even over een jong meerkoetje heen ( gebeurde bij vriend van mij voor zijn ogen) ze reed gewoon door, hij is uiteraard gestopt maar het leefde nog paar sec , darmen alles lag eruit, nou vriendlief is wel even achter die mevr aangereden en effe flink verteld wat hij ervan
Vond , wat denk je wat ze zei ja zal het nooit meer doen dus ze heeft het bewust gedaan  >:(
Ik vind je kan niet altijd er wat aan doen maar wel altijd stoppen kwestie van mentaliteit !
Helemaal mee eens..kijk je kan niet op een hele drukke weg vol in de remmen..maar ik zie soms op een hele rustige weg mensen keihard rijden terwijl er vogels op de weg zitten..ze minderen niet eens vaart..en hoe achterlijk ook..het zijn vaak vrouwen..weet totaal niet waarom maar dat verwacht ik dan toch minder..er zit dan toch ergens een draadje los..
#2950530
Ik heb eens gehad dat er twee mannetjesmussen voor de auto aan het vechten waren.
Gelukkig niet op een drukke baan.
Dus ik kom de hoek om en ik minder vaart, maar je verwacht dat ze dan wel opzij zullen gaan. Die twee gingen echter helemaal in elkaar op, dus bleven gewoon op straat vechten.  Toeten, aanzetten, niets hielp.
Vond het wel even grappig, want ik was gelukkig niet gehaast, maar mijn hart slaat dan wel over omdat het zo gevaarlijk is en ik denk dat er heel wat mensen gewoon zouden doorrijden.
Ik vind het nog altijd frapant dat ze echt zich helemaal niets van me aantrokken.  En het duurde eigenlijk best nog wel lang.

Mooi beestje trouwens, jouw patrijsje.
Denk je niet dat hij het haalt?

Ik heb het vroeger ook wel geprobeerd bij vogels die door de kat gepakt waren en dan achtergelaten, maar de wilde vogels gingen eigenlijk altijd dood doordat ze zoveel schrik van me hadden.
Ik liet ze zoveel mogelijk gerust, maar als ik dan kwam, vlogen ze hun vleugels stuk tegen de wanden van de kooi.  Voelde ik me heel rot door.  Ik ging die vleugels dan nog verbinden, maar dat hielp natuurlijk niet echt.
Ik zou nog altijd niet weten hoe het te moeten doen, dus nu zou ik ze naar het vogelopvangcentrum brengen.

Heb ook wel eens een egel uit een draad bevrijdt maar die heb ik na 1 nacht bijhouden weer vrijgelaten.  Hij brak 's nachts het hok zowat af en ik kon toch niet kijken of hij verder verwondingen had (wilde mijn vingers graag behouden).  Ik had gelezen dat egels vaak dood gaan als mensen ze willen helpen en je hen beter gewoon zo snel mogelijk terug vrijlaat.  Heb hem ver van de bewoonde wereld in een loofbosje aan het water een plekje gezocht.  Volgens mij zit hij daar wel mooi.
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op di 01 jul 2014, 08:35, 1 keer totaal gewijzigd.
#2950536
Ik maak die inschatting om dezelfde reden die jij noemt...(dat hij het niet gaat redden..)..eendjes etc. alles al in huis gehad als kind maar t lukte nooit..Alles wat in de buurt van huis aantref gaat naar de vogelopvang..daar heb ik wel een goed gevoel bij maar dit was op weg naar mijn werk (zo'n 60 kilometer van huis)..hij heeft wel praatjes trouwens en begint ook geluid te maken..als hij echt opknapt kan ik hem altijd op terug weg weer los laten waar hij vandaan komt..
Een collega van mij heeft diverse vogels en die heb ik snel geappt dus er is hier toch wat graag en zo gearriveerd maar zelf eten doet hij zeker nog niet..
Ik weet dat ze dan toch opeens dood liggen ..uit ervaring helaas maar ik vond dat hij daar weg moest om de rest te redden..ik rijd daar om 5.45 uur daarna kan er niet zo makkelijk meer geremd worden omdat het steeds drukker wordt.. ;)
#2950548
Summerditches schreef: Helemaal mee eens..kijk je kan niet op een hele drukke weg vol in de remmen..maar ik zie soms op een hele rustige weg mensen keihard rijden terwijl er vogels op de weg zitten..ze minderen niet eens vaart..en hoe achterlijk ook..het zijn vaak vrouwen..weet totaal niet waarom maar dat verwacht ik dan toch minder..er zit dan toch ergens een draadje los..
Ja in dit geval was het dus ook een vrouw notabene met nog wat kinderen in de auto
Nou mag ik hopen dat die het niet gezien hebben mooi voorbeeld
#2950596
Dat is een jonge fazant denk ik..patrijs is grijs met oranje ;-)
Hoewel heel nobel; dit soort beestjes redden het doorgaans niet.

Best rot om te zien hoe weidevogels door ons toe doen in het nou gedreven worden. Boer gaat maaien, vogels de weg kwijt.
Ze hebben helaas steeds minder ruimte :-( en sterven langzaam uit.
#2950665
Berna schreef: Dat is een jonge fazant denk ik..patrijs is grijs met oranje ;-)
Hoewel heel nobel; dit soort beestjes redden het doorgaans niet.

Best rot om te zien hoe weidevogels door ons toe doen in het nou gedreven worden. Boer gaat maaien, vogels de weg kwijt.
Ze hebben helaas steeds minder ruimte :-( en sterven langzaam uit.
oke ..dank je..ik vond hem zo hoog op zijn poten staan voor een fazant en de moeder die er bij liep leek mij ook geen dames fazant...
Ik weet ook inderdaad dat het een druppel op een gloeiende plaat is maar als ik hem niet had weggehaald bleef die hele kudde andere jonkies samen met hun moeder in de buurt en dat zou 10 doden hebben opgeleverd...tja dat ik nu steeds richting die doos loop is een lastige bijkomstigheid.. ;)
#2950971
Ga je deze dan ook naar de vogelopvang brengen? Of toch maar niet?

Het laten eten is ook altijd een uitdaging.  Je kan best eens gaan opzoeken wat en hoe hij in het wild eet en dan nadenken hoe je dat kan simuleren.
Ik heb eens een jonge stadsduif gehad die uit de lucht was gevallen.  Dat beestje wilde ook geen graantjes pikken, maar broodkorstjes gingen er zo in.  Tis maar wat ze als eten herkennen.  Daarna had het beestje trouwen ook snel door dat graantjes ook eten waren.  Die heeft het wel gewoon gehaald, weet nog steeds niet waardoor hij viel, maar paar dagen later kon je hem gewoon loslaten, vloog perfect.
Die was gelukkig helemaal niet bang van mensen, opgesloten zitten vond hij wel maar niets.
#2951179
pearlsofpassion schreef: Ga je deze dan ook naar de vogelopvang brengen? Of toch maar niet?

Het laten eten is ook altijd een uitdaging.  Je kan best eens gaan opzoeken wat en hoe hij in het wild eet en dan nadenken hoe je dat kan simuleren.
Ik heb eens een jonge stadsduif gehad die uit de lucht was gevallen.  Dat beestje wilde ook geen graantjes pikken, maar broodkorstjes gingen er zo in.  Tis maar wat ze als eten herkennen.  Daarna had het beestje trouwen ook snel door dat graantjes ook eten waren.  Die heeft het wel gewoon gehaald, weet nog steeds niet waardoor hij viel, maar paar dagen later kon je hem gewoon loslaten, vloog perfect.
Die was gelukkig helemaal niet bang van mensen, opgesloten zitten vond hij wel maar niets.
Het is misschien totaal niet handig maar ik vond hem op weg naar utrecht..daar rij ik het laatste stuk naar mijn werk door weidegebied..dus dan zit je hier de hele dag maar met dat beestje en dan moet hij s middag dan thuis naar de vogelopvang..en omdat die in de stad is zitten daar veel meeuwen, eenden ganzen etc. maar natuurlijk geen patrijzen of fazanten....dus hij is carpoolt nu met mij..ik denk een hij want ik zie een rode gloed over hem heen..uitgaande van een fazant..zou het dus een mannetje zijn...Hij zit een grote doos ..eet niet zelf maar heb iets van "opfokmeel"gekocht..dat adviseerde de dierenwinkel..en daar stond zelfs een fazant op de doos..bovendien kan je dat aanlengen met water ..dan wordt het pap en krijgt hij toch (achterkant theelepeltje) steeds wat binnen..Totaal niet de natuur en niet handig..maar ik wilde hem gewoon niet weg brengen...Gisterenavond werd hij heel koud en heeft hij lekker in mijn vest gezeten..weer niet handig..maar mocht hij het niet redden dan heeft hij wel een paar VIP dagen achter de rug..Ik heb nu graantjes, mais en dat opfok mail..of hij zelf gaat eten..geen idee.maar ja..soms is je gevoel sterker dan je verstand...Hij lijkt wel levendig..nog steeds..maar heeft nog steeds geen top evenwicht..
#2951200
kiara schreef: Weet je wat je ook kan proberen meel wormen
Met pinset bij zijn bekje houden dat beweegt en krijgt hij misschien de neiging om te happen
Kan je gewoon bij dieren winkel halen kost bijna niks
Word hij gestimuleerd om te gaan eten
Hoed hoor dat je het probeert zou ik ook doen
ik had toevallig gegoogled omdat mij dit ook wel iets leek alleen zie ik dat sommige vogels dat weer niet verteren en "daar krijg je ongelukken van"..zouden ze geknipt moeten worden maar volgens mij plukken ze in het wild ook insekten en zo van de grond
#2951707
;D ja ze hadden eigenlijk allang dood moeten zijn
Ik zou het gewoon geven niet teveel tegelijk is ook zeer eiwit rijk hè
Ik heb het trouwens vroeger ooit een keer bij een musje gedaan waren dan wel kleine stukjes gewone worm maar die heeft het toen wel gered en heb ik weer vrij gelaten
Wat ik al zei gewoon bij de dieren winkel ik heb klein bakje genomen koste 1,35 dus dat zijn de koste niet
Gaat het nog wel goed met hem?
Anders mag je hem ook bij mij brengen hoor vind ik wel leuk om te doen
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door