Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door doranto
#2945514
Sissy, ons bordercolliemeisje van 12, heeft super gevoelige voetjes. Achter gaat het wel, maar vooral haar linker voorpootje heeft ze vaak last van. Als ze over vlakke oppervlakten loopt is er niets aan de hand, maar zo gauw ze over oneffen terrein loopt, zoals bijvoorbeeld in de bossen, loopt ze kreupel. Ik wil ze daarom voortaan wanneer ze over ruw terrein moet lopen schoentjes aan haar voorpootjes doen. Ik heb hier even in de oude topics gekeken en er zijn denk ik 2 merken waaruit ik een keuze zou willen maken. De Neo-paw of de Muttluks. De griptex van Ruffwear valt af, omdat er honden zijn die een hotspot kregen bij de duimnagel. Sissy heeft dat ook al wel eens gehad, dus dan moet ik geen schoentjes nemen, die dat kunnen veroorzaken.
Weet iemand het verschil tussen deze beide schoentjes? Welke drukt bijvoorbeeld het minst op de duimnageltjes?
Laatst gewijzigd door doranto op zo 22 jun 2014, 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#2945618
Ik heb beiden gehad en beiden drukken niet op de duimnagel (mits ze je ze wel goed aandoet).
Wel een heel verschil in het gemak waarmee je ze aan doet.
Gebruikersavatar
Door doranto
#2945658
Lil schreef: Ik heb beiden gehad en beiden drukken niet op de duimnagel (mits ze je ze wel goed aandoet).
Wel een heel verschil in het gemak waarmee je ze aan doet.
En de pasvorm? Van allebei even goed? Of blijft de ene beter zitten dan de andere?
Door Lil
#2945909
Doranto schreef: En de pasvorm? Van allebei even goed? Of blijft de ene beter zitten dan de andere?
Alles blijft goed zitten mits je het goed aandoet en alles valt uit als je het niet goed aandoet is mijn ervaring. Hoe goed het zit ligt ook aan de poot van je hond.
Door Parelridder
#2945937
Hondenvoeten verschillen net zo veel van elkaar als mensenvoeten. Welk schoentje een geschikte pasvorm heeft, al dan niet ergens onplezierig drukt (en waar) en de mate waarin 'ie goed blijft zitten, verschilt echt per hondenvoet. Zoals de schoen die voor mij als gegoten zit absoluut niet het merk/model hoeft te zijn wat voor jou en aanrader is. Toen ik voor mijn Indra hondenschoentjes zocht, heb ik een winkel bereid gevonden er uiteenlopende toe te sturen om te kunnen passen. Dat was echt super, want hoewel het officieel dan wel haar maat was, zaten de meesten absoluut niet goed.. Enfin, net als dat voor onszelf geldt dus, wij kunnen ook niet blind op grond van de maat iedere willekeurige schoen kopen om fijn op te gaan wandelen..
Gebruikersavatar
Door doranto
#2945942
Ja een paar schoentjes kunnen passen zou natuurlijk ideaal zijn! Ik ga proberen of ik daarvoor ergens een mogelijkheid kan vinden.
Laatst gewijzigd door doranto op ma 23 jun 2014, 09:22, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door