Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2944370
Hoi allemaal,

Heb mezelf gisteren aangemeld en wil me even voorstellen, althans mijn poeties dan. Heb sinds maart herplaatser met 7 maanden katertje Waszlav in huis, een Sibeertje, dat na drie dagen bij mij in huis ernstige gingivitis bleek te hebben. Alles behalve zijn hoektandjes zijn getrokken. Gelukkig maakt hij het nu erg goed en hij heeft sinds medio april een maatje erbij, ook een sibeertje, Pjotr genaamd.

Nadat ik in augustus en oktober afscheid heb moeten nemen van mijn Noorse Boskatjes, Vladimir en Viking, beiden 9 jr. Vladimir wegens nierfalen en Viking wegens uitgezaaide kanker, ben ik me serieus gaan inlezen op voeding voor katten.

Dus Waszlav en Pjotr krijgen geen brok meer. Dit gaat erg goed, ik geef ze alle varianten Tinlo behalve de makreel, dat lusten ze echt niet en geef ipv verse vis af en toe een blikje almo vis of schesir vis. In het begin ook Carnibest gegeven, Pjotr wil het nog wel maar Waszlav haalt er echt zijn neusje voor op.

Nu, ik wil echter voor Pjotr best eens een kippenekje wegleggen omdat die worsten nu ook niet echt iets voor zijn gebit doen, ware het niet dat Waszlav er dan mee aan de haal zou gaan en die kauwt werkelijk niets. Door Waszlav kan ik voor mijn gevoel dus ook niet gaan barfen. Ook heb ik het idee dat hun ontlasting gewoon te hard is, echt van die beige knikkers zeg maar. Kan ik dit oplossen door bij de Tinlo animonda carny te geven? Dit vinden ze best lekker.

Kan iemand me bevestigen of ik zo in de goede richting zit?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
#2944427
Welkom!

Ik heb met de toverstok gezwaaid en de poll is weg  8)

Als ze te harde ontlasting hebben, zou ik niet direct extra kippennekken toevoegen. Eerder spiervlees.
Voor Waslav zou het op zich niet erg zijn hoor, als hij toch op een kippennekje wilt 'knagen' of hem zo naar binnen werkt als een reiger. Doet Sien van mij ook en die heeft wel een compleet gebit.
#2944446
OK. Duidelijk. Is spiervlees dan ook goed om te schuren voor de tandjes? Ik ben door Waszlav's verleden een beetje angstig geworden voor het gebit. Ik poets het wel keurig netjes elke dag, is dat voldoende? Want door het wisselen heeft Pjotr nu wel een paar rode randjes, da's normaal toch?
#2944451
Rode randjes kunnen dacht ik idd door wisselen komen. Een dikke taaie lap rundvlees bijvoorbeeld is al best een aardige reiniging voor de tanden. Tandaanslag is overigens ook gewoon kat-afhankelijk; er zijn katten die met kvv een stralend gebit hebben en katten die met grote stukken barf nog steeds plak hebben.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door