Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Bounty
#293761
Hoi allemaal,

Mijn jonge hond kreeg van de Fokker RC junior, maar ik heb tegen haar gezegd dat ik over ging op KVV, dus vanaf zijn 10de week kreeg hij KVV. We zijn begonnen met Carnibest, daarna hebben we Duck, Energique en AHV geprobeerd. Hij is nu bijna 10 maanden oud en eet de laatste vijf maanden alleen Bibi (allerlei soorten door elkaar).

De ontlasting ziet er prima uit, droog en weinig, geen diarree of pudding.
Ik vind het alleen raar dat hij sinds hij op Bibi zit zoveel last heeft van winderigheid.
Meestal in de avonduren.

Hmm, ik dacht gewoon doorvoeren, misschien moet hij nog wennen.

Wat is de oorzaak en is last hebben van winderigheid slecht voor een hond?

Ik heb er zelf ook over nagedacht.

1.   Misschien komt het omdat hij soms tafelrestjes krijgt.
2.   Misschien komt het omdat er in Bibi veel orgaanvlees (pens) zit?
3.   Misschien is het niet goed omdat hij verschillende smaken afwisselend krijgt.

Ik heb hem ook een paar dagen achter elkaar probiotica gegeven en ze krijgen ook Biogarde.
In welke smaak Bibi zit weinig orgaanvlees?


Groetjes van Bounty
Door Truus
#293776
Ik zou het zo ook niet weten :-\. Je zou het eens uit moeten proberen door b.v. een soort kvv te geven, dan kun je kijken hoe de reactie is. Na een tijd een andere smaak enz. Het zou ook kunnen dat hij te gulzig eet en veel lucht hapt maar als hij voor de rest levendig is, dan zou ik me er niet zo'n zorgen over maken...alhoewel....voor de omstanders is het wel een lekker geurtje :-\ ;D
Door diana
#293790
geen idee
ik geef ze carnibest
maar ze hebben er hier eigenlijk nooit last van
alleen wanneer ze een pens verorbert hebben
maar ja
die kan natuurlijk niet lekker gaan ruiken opeens
hahaa
Door Truus
#293799
[quote="Bounty"]
Nou de geur went wel ;D
Ik dacht dat het niet goed was voor de hond ???
Verder is hij gewoon levendig en ziet hij er gezond uit.

Hier een fotootje van onze Macho.

http://img.photobucket.com/albums/v359/ ... 120012.jpg

Echt weer iets voor mij, letterlijk druk maken om een scheet ???

[/quote]
Je kan het toch maar beter vragen als je je ongerust maakt toch?
Leuke foto! Deze kan je makkelijk in je handtekening zetten . Kijk even op barfclub bij FAQ hoe je dat moet doen. www.barfclub.nl
Door Lizzy
#294169
Ik heb er zelf ook over nagedacht.

1.   Misschien komt het omdat hij soms tafelrestjes krijgt.
Dat ligt eraan wat voor tafelrestjes je hem geeft. Kool (ook bloemkool en broccoli) willen nog wel eens winderige honden veroorzaken. Ook willen granen + vlees gas veroorzaken (dus als je restjes pasta/rijst geeft: niet meer doen).
2.   Misschien komt het omdat er in Bibi veel orgaanvlees (pens) zit?
Als jouw hond gaat winden van pens, dan zou het kunnen dat het de pens is. Maar jouw hond is de eerste die ik ken die specifiek gaat winden van pens of orgaanvlees.
3.   Misschien is het niet goed omdat hij verschillende smaken afwisselend krijgt.
Wat bedoel je? Denk je dat het komt omdat je alle smaken geeft? Iets anders? Ik denk dat het geven van alle soorten Bibi juist prima is trouwens. Maar hij had het op ander versvlees niet? Dan is het misschien toch iets in Bibi dat niet goed valt? Wat is moeilijk te zeggen....
Ik heb hem ook een paar dagen achter elkaar probiotica gegeven en ze krijgen ook Biogarde.
In welke smaak Bibi zit weinig orgaanvlees?


Groetjes van Bounty
Ik zou zeker doorgaan met het geven van probiotica. Ik denk dat in alle soorten Bibi (versvlees) veel orgaanvlees zit. En ik denk dat het dus niet echt uit maakt welke 'smaak' je geeft....
Door Bounty
#294181
Hoi Lizzy,

Ja ik geef inderdaad weleens gekookte rijst, zal het weglaten en kijken hoe dat gaat. Is 1 week voldoende op te testen? Volgens mij stinken ze ook als ik geen rijst geef, want ik geef het zelden. Misschien hoogstens 2 x per week op BARF dagen.

Mijn vriend geeft de honden 's ochtends een halve volkoren boterham met pindakaas, misschien is dit het probleem ??? Dan ben ik vergeten te melden.

Op de andere merken stonk hij niet, maar vindt het raar dat mijn honden de enigste zijn die misschien stinken door Bibi. ???

Is winderigheid nou slecht voor zijn gezondheid?
Door Lizzy
#294182
Op zich geloof ik niet dat winderigheid slecht is voor de gezondheid. Hoewel ik vind dat gewoon voer geen winderigheid mag veroorzaken. Ik bedoel, als ik mijn honden broccoli voer of vlees met fruit: dan weet ik dat ze daar van gaan winden. Maar als ik gewoon vlees en groente en een botje geef: Dan is er geen reden om winden te laten.

Ik zou even geen brood met pindakaas geven, geen rijst, geen fruit en geen groente zoals kool. En wel probiotica. En dan eens 2 weekjes aankijken. Als ze dan nog steeds winden, dan zou je (om te testen) toch eens ander voer kunnen proberen.
Door Bounty
#294183
Nu maar hopen dat mijn vriend mee wil werken. Het is een gewoonte voor hem om een halve boterham met pindakaas te geven.

Hij geeft dit al 11 jaar elke ochtend een halve boterham aan onze senior hond, maar Macho (jonge hond) mocht pas na een half jaar zijn eerste boterham met pindakaas.

Het valt ook op dat mijn jonge hond meer windjes laat ???

Ik vind het geen probleem dat hij windjes laat, maar ik dacht dat het misschien slecht was voor zijn gezondheid, vandaar dus mijn topic :)

Een kennis van mij voert haar honden Carnibest maar zij laten ook windjes, was normaal volgens haar. ???

Omdat ik twijfelde heb ik een vraag gesteld ;D

Ik heb meer aan barfplaats, dan aan mijn Da ???
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door