Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Annemarie Rijnveld
#2939348
Net terug van DA. Yuma heeft een uit de hand gelopen follicolitis op haar wang. DA heeft de vacht weggeschoren en gescrubd met een middel dat gebruikt wordt bij operaties (ben de naam vergeten).

Therapie: 10 dagen Cefaral 500 mg 2 tabletten, 2x per dag.
Manuka Honing vindt hij een heel goed AB-middel, maar aangezien het zo warm is (insecten) en de lesie behoorlijk groot en uit de hand gelopen, is volgens hem de hoge AB-kuur een betere optie.

Ik zit te twijfelen, toch maar de AB erin of een alternatieve route inslaan?

Heeft iemand tips?
Gebruikersavatar
Door Radja
#2939433
Hai Annemarie, ach jee toch!!! Mocht dit idd het gevolg zijn van die brandnetels dan denk ik dat je beter toch die Cefaral moet gaan gebruiken,yuma loopt er al vrij lang mee. Maar mocht het een uiting zijn van atopie of voedselallergie ed dan helpt het tijdelijk,maar doorbreekt wel de cirkel van jeuk,puistjes en hotspots. Ik snap je twijfel heel goed,maar soms kan je niet anders (+/- maand al deze klachten?) en idd honing trekt zeker met dit weer insecten aan en dan ben je misschien nog wel verder van huis!

Sterkte en heel veel beterschap
Door Ruisje
#2939549
Ik heb er ook nog nooit van gehoord, Annemarie.
Maar een alternatief/natuurlijk AB is natuurlijk colloidaal zilverwater/creme (eventueel inwendig en uitwendig).
Gebruikersavatar
Door kiara
#2939590
Ruisje schreef: Ik heb er ook nog nooit van gehoord, Annemarie.
Maar een alternatief/natuurlijk AB is natuurlijk colloidaal zilverwater/creme (eventueel inwendig en uitwendig).
Die colloïdaal zilver zalf heb ik gebruikt voor de hotspot
Super spul na 2 dagen al verbetering
De ab van zilver weet ik nog niet maar als ik nog is ab nodig zou hebben word het deze
Door Ruisje
#2939761
kiara schreef: Die colloïdaal zilver zalf heb ik gebruikt voor de hotspot
Super spul na 2 dagen al verbetering
De ab van zilver weet ik nog niet maar als ik nog is ab nodig zou hebben word het deze
Colloidaal zilver is een natuurlijk AB, ook de zalm of creme ;) Voor inwendig gebruik wordt colloidaal zilverwater gebruikt -- meerdere malen per dag een aantal (afhankelijk van gewicht) druppels. En vies is het niet, gewoon de smaak van water. ;)
Meer info
Door Urs
#2939921
Jasper had dat ook wel eens, hij heeft toen ook ceferal gehad 2 weken. Toch kwam het terug , moest hem toen wassen met shampoo van de da, hij had het op zijn buik en onderdrug. Ook gingen zijn anaalklieren meedoen. Ik heb hem toen een groene leem kuur gedaan, inwendig van 2 weken. Daarna was het over en is het niet terug gekomen en de anaalklieren heeft hij ook geen last meer van gehad.
Door Annemarie Rijnveld
#2940245
Bedankt voor alle reacties!
Ik heb alles eens goed op een rijtje gezet, de diverse hotspot-topics doorgespit, en ik heb besloten de AB-kuur uit te stellen....mocht het toch nodig zijn, kan ik het altijd nog inzetten.

De wasbeurt bij de DA met hibiscrub (gechecked, het bleek om dit produkt te gaan) heeft zijn werking zeker gedaan. Ik was het spul kwijtgeraakt, dacht dat het uit mijn zak in de wc was gevallen, maar bleek uiteindelijk in een ander tasje verstopt te zijn  :P
Ik heb dus gisteravond en vanochtend schoongemaakt met appelazijn en er croton lechleri op de hotspot gedruppeld. Ik ga door met croton, want het heelt onmiddelijk en houdt de insecten weg. Bovendien zit dan ook Ale er dan niet meer aan te likken. De plekken ga ik desinfecteren met de hibi ipv de appelazijn.

Als boost geef ik echinacea, visolie extra erbij, en nu maar hopen op een goede afloop.

Nogmaals dank jullie allemaal!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door