Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door carmentony
#2936489
Hoi allemaal!

Mijn naam is Carmen, 21 jaar jong en ik heb een chihuahua reu genaamd Tony. Tony is van 26 december 2013 en we wonen in Zaanstad.

Nu het volgende, Tony heeft vanaf het begin Royan Canin Chihuahua puppyvoer gekregen. Nou lees ik ALLEEN maar slechte dingen over Royal canin. Niet dat ik merk dat Tony er slecht op gaat maar na al deze verhalen wil ik toch echt ander voer, voordat er wel wat met hem aan de hand is.

Ik was gister in de dierenspeciazaak en daar hebben ze mij kvv aangeraden maar dan geen brok meer te voeren. ( dit zou ook niet goed zyn hoorde ik?? ) nou vind ik dat vervend want ik ben er zelf een voorstander van dat hy altijd wat te eten in ze bakje heb. Maar welke brok kan ik dan wel geven of is het echt een afrader?

Ik heb kvv van lotgering gekocht maar voordat ik Tony weer iets geef wat uiteindelijk niet goed is wil ik graag van jullie weten wat jullie geven of zouden geven aan je chihuahua.

Alle tips, adviezen en ervaringen zijn welkom. Ik zou het fijn vinden als je het ook een beetje toelicht, zo kan ik alles afwegen..

Groetjes en een pootje van Tony.
Door spikkel
#2936584
Hallo, ik heb zelf chihuahua's, maar die krijgen Barf. Ik zou hem geen brok meer geven maar overgaan op Kvv. Er hoeft niet steeds wat in zijn bakje te zitten.
Hij is nu dus een half jaar. Je kunt nog 3 of 2x daags voeren.
Een pup tot 7mnd krijgt 4% van zijn lichaamsgewicht per dag, Een pup tot 10 mnd 3% van zijn lichaamsgewicht. Dit is een richtlijn, word ie te dik dan geef je wat minder, te mager dan wat meer.
Als ze ongeveer een jaar zijn dan gaan de meesten over op 1x daags voeren. Met kleine hondjes kun je beter 2x per dag voeren i.v.m. de suikerspiegel, kleine hondjes verbranden meer.
Lotgering vind ik zelf niet de beste KVV, ik vind het te vet. Goede merken zijn merken die zich al bewezen hebben, Bandit, Carnivoer, je kunt ook kijken op voerwijzer.com, hier staan alle Kvv'op die je kunt vergelijken.
Door hamada
#2937757
Welkom op Barfplaats :hi:
En wat een geluk voor Tony dat hij aan de KVV mag :biggrin2:
Hier krijgen de honden (cavaliers) 2x per dag eten. Ze hebben echt niet de hele dag eten nodig. Dan heb je ook later het risico van overgewicht. Wij wisselen diverse merken en smaken.
Ik zou gewoon beginnen met Lotgering en kijken hoe je hond het er op doet. Als je hier wat rondkijkt op Barfplaats zul je merken dat sommige mensen goede en andere weer minder goede ervaringen hebben met diverse merken. Dus ook met Lotgering.
Er zijn meer bp-ers met chi's, die zullen mogelijk ook kunnen adviseren.
Door bloemetje
#2938043
Als je in zaanstad woont ga dan eens naar hond&kat aan de zaan, die kunnen je prima adviseren. In lotgering zit categorie 3 afval, ik voer t niet meer. Ik vind t smerig en ze gaan alle vier aan de diarree. Hele dag voer laten staan hoeft echt niet.
Brok is wat bp betreft gewoon niks. Ik voer t niet omdat t teveel granen en ook weer categorie 3 bevat.
Cat3 is echt het smerigste wat uit een vleesbedrijf komt. Alle goede rest valt er niet onder. Alle bedorven ellende gaat in de container en dat is dan je hondenvoer.  Brrr!
Ik bestel zelf trouwens altijd bij webshopde4voeter in zaandam. Zij brengt t langs en ze heeft genoeg goede merken. Oa carnibest die ik persoonlijk heel goed vind. Mijn honden houden daar ook het meeste van.
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#2938605
Hoi Carmen :hi:,

ik heb ook een Chihuahua genaamd Django. Hij krijgt door de weeks kvv en in het weekend lekker barf. Hij doet het er geweldig op. Ik zou helemaal geen brokken geven als ik jou was. Ik heb in het begin lotgering gevoerd maar ben al snel overgestapt op andere merken: All animal, Haaksbarf, Tinlo, Alaska en Darf (dit allemaal op aanraden van andere bpleden) Hij krijgt 2 x per dag te eten en zo nu en dan een lekker gedroogd snackje. Ik bestel bij naturalpaws.nl

Heb je ook een foto van Tony? :angel:
Gebruikersavatar
Door DebbieV
#2938683
[quote="bloemetje"] In lotgering zit categorie 3 afval, ik voer t niet meer. Ik vind t smerig en ze gaan alle vier aan de diarree. Hele dag voer laten staan hoeft echt niet.
Brok is wat bp betreft gewoon niks. Ik voer t niet omdat t teveel granen en ook weer categorie 3 bevat.
Cat3 is echt het smerigste wat uit een vleesbedrijf komt. Alle goede rest valt er niet onder. Alle bedorven ellende gaat in de container en dat is dan je hondenvoer.  Brrr![/quote]

Categorie 3 vlees is vlees wat niet geschikt is voor menselijke consumptie. Hier onder vallen botten (sommige botten niet) , huid, vacht, vlees met blauwe plekken e.d.

Het smerigste is categorie 1 vlees, dat is "ziek" vlees.... Categorie 2 vlees is inhoudt van maag en darmen, mest e.d.
Door bloemetje
#2938842
[quote="DebbieV"]
Categorie 3 vlees is vlees wat niet geschikt is voor menselijke consumptie. Hier onder vallen botten (sommige botten niet) , huid, vacht, vlees met blauwe plekken e.d.

Het smerigste is categorie 1 vlees, dat is "ziek" vlees.... Categorie 2 vlees is inhoudt van maag en darmen, mest e.d.
[/quote]

Meid roep wat je wil en ik bedoel dat niet kwaad maar ik heb die container heel erg vaak gezien. Het borrelt gewoon in dat ding en gekoelt word t echt niet en t word ook echt niet dagelijks opgehaald.  Iedereen mag vinden en zeggen wat ie wilt maar dit is mijn eigen waarneming en niet van een keertje maar van vele jaren.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door