Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door chipjolie
#2937971
Chip heeft sinds vandaag diarree, en lijkt kramp/pijn bij het plassen te hebben, als hij normaal alleen moet plassen niet maar als hij ineens nodig moet poepen gaat hij eerst plassen wat er dus zo gek uit ziet.  het ziet er ongemakkelijk uit en poepen knijpt hij eerst z'n staart hard aan dan rondjes draaien plekje zoeken enz en dan pas diarree poepen. Als het er uit is is hij weer helemaal rustig.
Een tijdje geleden (zeg 7 weken?) had hij dit ook, ging wel na paar dagen over maar toch vind ik het een beetje raar..
En stinkt diarree altijd heel erg?  :-[
Laatst gewijzigd door chipjolie op zo 08 jun 2014, 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door hamada
#2938008
Inderdaad stinkt diarree meestal heel erg, hier tenminste.
Ik kan me voorstellen dat als Chip erg buikkrampen heeft, dit dan ook meteen effect op zijn blaas heeft, als die al vol is. Dus mogelijk wel een virusje of iets verkeerd gegeten?
Sterkte met en voor Chip.
Door Lil
#2938139
Prostaatklachten? Meestal gekenmerkt door niet poepen/dunne platte poep en als je pech hebt kunnen ze niet plassen (Boris had diarree en is een aantal keren gekatheteriseerd, want die kon totaal niet meer plassen).

Maar dat veroorzaakt geen stinkende diarree. Stinkende diarree is meestal darminfectie, maar dan zou er ook nog een urineweginfectie moeten zijn of iets anders waardoor plassen pijn doet.
Gebruikersavatar
Door chipjolie
#2938301
Bedankt! Het gekkige vind ik dat hij het nog niet lang geleden ook had, het is wel snel vanzelf over gegaan. Prostaat problemen had ik nog niet aan gedacht idd! Hij is gecastreerd ik dacht dat er dan veel minder risico was? Ik kijk het heel eventjes aan en anders met m'n mannetje naar de dokter
Door Lil
#2938319
chipjolie schreef: Bedankt! Het gekkige vind ik dat hij het nog niet lang geleden ook had, het is wel snel vanzelf over gegaan. Prostaat problemen had ik nog niet aan gedacht idd! Hij is gecastreerd ik dacht dat er dan veel minder risico was? Ik kijk het heel eventjes aan en anders met m'n mannetje naar de dokter
Bij een castraat is het idd zelden, hier genas een castratie de ernstige klachten die met medicatie niet genazen. Dus dat lijkt me af te vallen als oorzaak. Wordt dan helaas toch een rondje da denk ik.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door