Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Irish
#2933635
Bij Elmo is vandaag struviet kristallen geconstateerd in zijn urine.

We wouden geen dieetvoeding meenemen, omdat we denken dat we het op een natuurlijkere en betere manier kunnen oplossen.

Als ik goed google zie ik dat de ph waarde te hoog is en neem ik aan dat urine verzuren met vitamine c /cranberrie een goed idee is om te doen. Ik ben zelf niet bij de afspraak geweest met Elmo, dus ik weet niet wat zijn ph is, maar ik neem aan te hoog.

Hebben jullie nog andere tips en ideeen hoe we dit gaan tackelen zonder brokkentroep?

Alvast bedankt :)
Laatst gewijzigd door Irish op vr 30 mei 2014, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2935239
Je kan ook sticks vinden om de pH van de urine zelf te meten. Dan kan je die in de gaten houden en weet je of je op de goede weg bent.
Ik weet niet precies waar je die kan vinden, want hier geen gruis-katten-ervaring, maar daar kan iemand anders vast wel op antwoorden.
Door Martine-Tom
#2935243
Volgens mij worden die sticks voor vijvers gebruikt dus bij een tuincentrum oid?
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2935461
PH sticks worden inderdaad gebruikt bij aquaria maar je hebt ze ook wel om de pH van mensen urine te meten. Dus aquarium zaak of drogist zal ze wel hebben ;-)
Google op pH strips en je krijgt genoeg hits. Wel opletten dat hij als kleinste afstand 0.5 heeft en het gebied tussen 5 en 8 (ideale pH kat is namelijk 6.3)
Door Irish
#2935556
We hebben idd al zitten kijken naar een ph meter. Dus ''grappig'' (bij gebrek aan beter woord) dat jullie er ook mee komen :)

Hij krijgt nu appelazijn en cranberry door zijn KVV. Ik vraag me af of we nu nog van voeding moeten wisselen.. Niet dat ik hem brok wil geven, maar wellicht een ander KVV?

Dinky heb jij zelf ervaring met die Eurologist? Wellicht is dat iets om te proberen.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2935576
Ik heb zelf geen ervaring ermee omdat Dinky gelukkig nog niet weer gruis heeft gehad. Wel ervaring bij een ander bij zowel toepassing op de kat als op de mens ;-)
Ook de recensies die onder het middel staan zijn vooral positief. Wanneer Dinky weer blaasgruis zou krijgen (had ze 2 jaar terug toen ze uit asiel kwam, toen kreeg ik dieetvoer mee en heeft meer dan 3 maand geduurd voordat het over was) dan is het wel iets wat ik gelijk zou geven ipv klooien met dieetvoer ;-) De kat die ik ken die er mee behandeld is was er binnen enkele dagen/week van af, net als de mens met idiopatische blaasontsteking.

Kortom, geen eigen ervaring maar wel positief gestemd erover ;-)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door