Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door KingCharlie
#2935460
Hallo allemaal,

Ik had de afgelopen dagen al gemerkt dat Charlie zich makkelijk 'verslikt', ook vaker last van 'reversed sneezing'. Vanochtend toen we opstonden zag ik direct dat er wat mis was. Hij bleef sloom in bed liggen en toen hij dan toch eens zijn kopje ophief zaten beide oogjes dicht.
Uiteindelijk zag het er vanochtend bij het opstaan allemaal erger uit dan ik eerst dacht. We hebben gewoon normaal gewandeld daarnet, hij heeft ook lekker gegeten. Hij ligt wel al bijna een uur op schoot te slapen. Oogjes ga ik schoonmaken met kamillethee, 1 oogje is licht ontstoken, het andere is gewoon wat vochtiger. Ook zijn neusje was daarnet wat vuil. Het ziet er dus naar uit dat mijn jongen wat verkouden is.
Nu, twee jaar geleden heeft hij een heftige luchtwegontsteking gehad. Hij is toen een week grieperig geweest. Is toen ook begonnen met wat verkoudheidssymptomen, ik wil absoluut vermijden dat het nu ook erger wordt. Zijn er middeltjes die ik hem kan geven om hem te helpen genezen? Ik dacht aan Echinacea voor de weerstand? Maar welk merk neem ik dan best, en tabletjes of druppels? Zal ik hem misschien ook weer wat probiotica geven?

Groetjes
Door Lizzy
#2935865
Ja, Echinacea is prima. Ik vind zelf de Echinacea Extra Forte van Bloem geniaal, omdat daar ook Cat's Claw en Plantago in zit. Beide hebben een gunstige uitwerking op ontstekingen en luchtwegen. Probiotica kan ook prima. Ik hoop dat hij niet zieker wordt, we duimen!
Door KingCharlie
#2935948
Bedankt Lizzy, we kijken vanmiddag wat er hier te vinden is.
Is die van A.Vogel ook geschikt moest ik die van Bloem niet vinden of anders die van Bloem bestellen (wat een dagje of 2 zal duren)?
Gisteren een lamme hond gehad, vandaag ook nog. Vieze oogjes vanmorgen, paar keer gekucht/geschraapt en paar keer geniest. Was het vanmorgen natuurlijk ook nog aan het regenen, dus jasje aan en kort rondje gedaan. Nu ligt hij alweer diep te slapen, hij neemt goed zijn rust dus het zal wel goed komen al kan een beetje extra hulp nooit kwaad.  :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door