Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Hanny
#2933967
Ze zijn er, de pupjes van Roos en wel zes reutjes.
Ik vind bandjes bloed eng, al of niet terecht, maar goed, dit lijkt er op, dat ze nogal moeilijk uit elkaar te houden zijn.
Zelfde kleur en een befje variërend van een paar haartjes tot heel weinig haartjes, dat gaat hem dus niet worden.
Hoe moest je die bandjes knopen, die Erna hier wel eens heeft laten zien?
Hoe zit dat met die gekochte bandjes, zie ik ook wel op foto's, maar eng eng.

Straks zullen we ze nog eens goed bekijken, maar het lijkt veel op elkaar.

Hanny
Door Lizzy
#2934113
Hanny schreef: Ze zijn er, de pupjes van Roos en wel zes reutjes.
Ik vind bandjes bloed eng, al of niet terecht, maar goed, dit lijkt er op, dat ze nogal moeilijk uit elkaar te houden zijn.
Zelfde kleur en een befje variërend van een paar haartjes tot heel weinig haartjes, dat gaat hem dus niet worden.
Hoe moest je die bandjes knopen, die Erna hier wel eens heeft laten zien?
Hoe zit dat met die gekochte bandjes, zie ik ook wel op foto's, maar eng eng.

Straks zullen we ze nog eens goed bekijken, maar het lijkt veel op elkaar.

Hanny
Gefeliciteerd met de geboorte van de pups Hanny!
Ik vond uiteindelijk de gekochte bandjes minder eng dan de geknoopte maar ik ga even een foto erbij zoeken van de zelf geknoopte (hoop dat ik 'm kan vinden).
Door Lizzy
#2934120
Het album op 'mijn album' was gedeactiveerd, of ik even wilde dokken om 'm te laten activeren. Dus even opnieuw een album aangemaakt :biggrin2:

Afbeelding

Afbeelding

Knoopje maken in het bandje:
Afbeelding

Nog een knoopje:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dat bandje schuift als het ware open:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2934121
Gefeliciteerd met de pupjes Hanny!  Met bandjes heb ik niks, maar dat heeft Lizzy ondertussen al mooi geillustreerd  :)
Door vagebond
#2934334
Ik twijfel ook over bandjes, maar vind het gewoon eng. Dus ben niet de enige die dat vind, ik ga maar weer stippen met de nagellak.
Gebruikersavatar
Door Riek
#2934367
Gefeliciteerd met de pupjes.
Geen ervaring met bandjes, dus aan mij heb je niets.
Door Hanny
#2934444
Okay, ze hebben bandjes op de allerkleinste maat om gehad. Bandje waar ga je met dit pupje naar toe, leek het wel.
Pupjes tussen de 210 en 230 gram en nog wat afgevallen.
Ze zouden er misschien met een voorpootje door kunnen.
Ik heb koordjes gehaakt en omgedaan, gewoon vastgeknoopt. Twee zijn er weer los gekomen, nieuw gehaakt en weer om.
Roos laat ze gewoon zitten, dat is een plus punt. Ik had verwacht, dat ze het af zou prutsen.
Het weegt wel eenvoudiger, want echt het spul is nu nog niet zo makkelijk uit elkaar te houden. Nu weet ik tenminste, dat grijsje wat meer was afgevallen dan de anderen Kan ik hem wat beter in de gaten houden, hij moet wel wat gaan toenemen. Anders krijgt hij wel wat pupmelk.
Lizzy, dank je voor de foto's. zo begrijp ik het goed. Alleen het omdoen is natuurlijk gepruts van jewelste. Een koordje omdoen werd al helemaal niet op prijs gesteld.
Als ze wat groter zijn, dan krijgen ze  de bandjes om en als ik ze uit elkaar kan houden, waarschijnlijk niets meer.
Weet je wat me zo ergert, altijd en altijd hebben de teven diarree. Bijna geen nageboortes gegeten. Ik heb dat wel eens gevraagd en potjandorie, bij andere mensen geen diarree bij de teven. Het gaat over, geen punt, maar het is altijd raak.
Teef drinkt goed , dus geen  zorgen daarover. Waarom het hier altijd raak is, ik weet het niet.
Roos doet het zo goed, ze was zo blij en knoedelig met haar eerste pup en liet ons wel ander half uur wachten op nummer twee. Wij in de zenuwen en zij maar lekker met haar pupje frutselen. Het is haar laatste nest, op de één of andere manier ontroert me dat, ze is zo'n fijne teef.

Hanny
Door Lizzy
#2934490
De knoopjes leg je er al in. Dan hoef je het bandje alleen maar over het koppetje te schuiven en op maat te pielen :biggrin2:

Diarree.... Ik zou denken dat de meeste teven toch wel in meer of mindere mate last hebben van diarree na het eten van nageboortes (waarom laat je die niet opeten? Is toch wel belangrijk voor de teef, om ze binnen te krijgen?), poep, vruchtwater, geitenmelk, etc.? Ik heb Bisq Okugest gegeven. Het was heel snel over.
Door Hanny
#2934554
Ja, ik heb al zitten prutsen, met de foto's erbij.
Ze hebben ze nog niet om, de andere zitten nog goed.
Om nog meer spuitpoep te voorkomen, worden niet alle nageboortes opgegeten, dat is de ervaring.
Geitenmelk geef ik niet, maar soms wel wat farmfood pupmelk, maar dan moet eerst alles rustig zijn..Gisteren was de poep dun, maar nu is het spuitpoep. Wat je ook geeft, het is met een aantal dagen wel over, het is gewoon vervelend en als manlief dan dramt over een teef, die toch wel wat ribbig is, tja dan zijn de rapen gaar.
Maar goed, veel voeren is nu onverstandig, dat komt natuurlijk wel. Ze zal toch wel zeker een kilo gaan eten, maar nu nog even niet....
Ze is echt goed te pas en als ze eruit wil, dan knalt ze zo ongeveer door het kenneldeurtje, wat moet dat moet en Roos is niet zo bedachtzaam.

We kregen net de vraag of we wel zeker waren over 6 reutjes, dus ik vraag manlief of hij het wel zeker wist. Ik had hem gewoon geloofd.
Hij had ze alleen nattig net uit de moeder bekeken, meer niet en ik had nergens opgelet, ja of er ergens een witte haartjes zaten of zo... Wel lachen, stel je voor.
Niets aan de hand, allemaal pielemannetjes. Een andere keer toch maar even dubbel checken is toch wel knap lastig als er een stommiteit begaan zou zijn.
Ik zal eens kijken voor een foto, heb niet van die geavanceerde spullen, dus het steekt wel af bij al die mooie foto's.

Hanny
Door Hanny
#2934590
Afbeelding

Mmmmm, zou het zo lukken? Bij bekijken kwam de foto te voorschijn.
Ben benieuwd.
Hanny
Laatst gewijzigd door Hanny op wo 04 jun 2014, 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2934593
Och kijk nou wat een snoepies! Gefeliciteerd!
En zomaar in 1 keer gelukt met de foto, fantastisch  :)
Veel plezier van Roos en de pupjes!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door