Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lonaa
#2929408
Ik ben niet meer zo actief op Barfplaats, maar ik zou op dit moment wel wat advies kunnen gebruiken.

Het verhaal in een notendop:
Eind december werd ik benaderd voor een opvanger via de stichting waar ik dat vaker voor doe. Het ging om een hondje in een dodingsstation dat vrijgekocht moest worden. Een andere stichting/persoon ging daar over. Normaal gaat de stichting zelf daarheen om honden te selecteren, toe te zien op entingen en onderzoeken, maar nu dus niet. Toen bleek met hondje ziek. Hond is behandeld en het overkomen uitgesteld.
Uiteindelijk is ze hierheen gekomen, met de mededeling dat ze ziektevrij was. Op de testuitslagen die uiteindelijk mondjesmaat uit Spanje kwamen (met veel aandringen) stond dat ze nog microfilaria had. Hiervoor zouden wij haar behandelen (iedere 4 weken 1 tablet Milbemax gedurende 6 maand en dan een hertest.

Het hondje bleek een fantastisch lief, voorzichtig, wat bedeesd hondje te zijn. Ze heeft hier in de opvang gezeten en dat ging fantastisch. Verschillende keren heb ik gedacht dat ze misschien toch nog ziek was omdat ze zo bedeesd was. Maar de uitslagen waren goed, dus dan zal het wel komen omdat ze zo'n heftig leven gehad heeft. Of de indrukken, of weet ik het. Inmiddels is ze geadopteerd.

Maar nu komt het. Tika is dus ziek. Doodziek. Nieuwe eigenaar is toch maar naar de DA geweest en ze hebben vanalles onderzocht. Ik ben destijds meegegaan naar de DA (nieuwe eigenaar wilde hond laten checken) en heb verhaal gedaan over de testen en had ze ook bij me. De DA is ook mijn DA. Nou ja, uiteindelijk toch maar opnieuw bloedonderzoek gedaan en ze heeft:
- Leishmania
- Ehrlichia
- Babesiose
- Mircofilaria

Voor de Leishmania krijgt ze pillen, waar ze erg misselijk van wordt.
Voor de Ehrlichia krijgt ze doxi.
Voor de Babesiose worden injecties vanuit Utrecht naar de DA gebracht.
Voor de Microfilaria zetten we de behandeling voort.

Nu we dit weten willen we dit meiske op zo veel mogelijk manieren helpen. Ze is zwak en we pompen nog veel meer rotzooi in haar lijf.
Kunnen we haar iets geven om aan te sterken? Om te helpen de rotzooi uit haar tere lijfje te krijgen?

Wie heeft er goede ideeen?
Door Lizzy
#2929605
Oh jee..... Nou, dit hondje lijdt aan zoveel ziektes, ik durf hier mijn handen absoluut niet aan te branden. Ik zou serieus contact opnemen met een holistisch dierenarts. Ik weet niet waar in NL het hondje op dit moment woont (ongeveer)?
Door Lizzy
#2929712
Mmm. Ik ken helaas geen holistisch werkende dierenartsen daar in de buurt. In ieder geval niet persoonlijk. Er zit wel 1 homeopathisch werkend dierenarts. Het is misschien het proberen waard? Dat is mevr J Helder in Hengelo.
Gebruikersavatar
Door Amanda/Dino
#2929715
Waar zit je normaal bij Lona? Cisca visser in hengelo is voorstander van rauw en tegen standaard enten en werkt vaak met homeopathische middelen. Misschien telefoontje aan wagen?
Door Lonaa
#2929862
Lizzy schreef: Tannetje Koning is 1 uur en 7 minuten autorijden. Ik heb geen idee of dat acceptabel is...
Helaas zijn zij en ik niet in bezit van een auto, maar we kunnen daar altijd een oplossing voor zoeken.
Door Lonaa
#2929863
Amanda/Dino schreef: Waar zit je normaal bij Lona? Cisca visser in hengelo is voorstander van rauw en tegen standaard enten en werkt vaak met homeopathische middelen. Misschien telefoontje aan wagen?
Ik heb hier een DA om de hoek (omdat gebrek aan auto.) maar hier wil ik graag een telefoontje aan wagen. Thanks!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door