Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door judith1967
#2928424
Dorian is een 2 maanden geleden gebeten,hij had 2 goede bijtwondjes.
De Da gaf ons antibiotica,wondzalf mee toen de kuur antibiotica afgelopen was ging Dorian aan de diarree en stopte hij met eten,overgeven enz.Dus tja even aangekeken,maar toch naar de Da weer geweest,hij kreeg prik tegen misselijkheid,weer antibiotica(eentje die mild was bij maag/darmproblemen,ik dacht nml dat hij door de eerste antibiotica ziek was geworden :-X)en Canikur pro(probiotica in spuitvorm)nu s tie al weer even van de antibiotica af,maar zijn ontlasting is nog steeds niet je van het! Zelfs van pens is zijn ontlasting de volgende dag dun.Gisteravond had hij runderpens ,vanmorgen was het een groene vlaai wat eruit kwam,van spiervlees is zijn ontlasting ook dun,enkel met bot erbij is het goed,maar om nu overal bot bij te gaan doen,deed ik normaal ook niet en toen had ie ook nergens last van.Eigenlijk had ie voor zijn antibiotica kuren  nergens last van en nu pff wel!
Nu wilde ik probiotica gaan kopen voor hem,gaf mijn vorige hond de Acodiphilius(knipte de caps doormidden en strooide het poeder over zij neten heen) van Arko caps,maar heb gister even via de zoekfuncte gezocht,en nu las ik ergens dat Karnemelk dezelfde werking heeft?
Nu zei iemand (geloof dat het Connie was) Kefir,maar dat vindt tie niet lekker,te zuur,en trouwens ik heb ook geen blommetjes.
En wilde ook liefst zo snel mogelijk probiotica gaan geven.
Gewoon Arko caps kopen of hebben jullie ander advies?
Laatst gewijzigd door judith1967 op ma 19 mei 2014, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ellie
#2928446
Hai Judith,
Nou kan ik niet meteen antwoord geven op je vraag naar probiotica (ikezelf geef karnemelk met at havervlokken erdoor, maar dit terzijde),maar ik vraag me wel af of het niet zinvol is jouw hond een ontgiftingskuur te geven met groene leem. Ik doe dat bij mijn honden altijd na een antibiotica kuur. Ik gebruik Vertagil en los dat op in karnemelk. Het heeft bij mij succes: binnen ene paar dagen is de ontlasting weer prima. Bovendien ontgift het het hele lijf. Alleen nooit geven las ze medicijnen slikken: dat wordt weggevangen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt... en dat anderen ook hun mening geven.

Succes!

Ellie
Door judith1967
#2928450
Ellie schreef: Hai Judith,
Nou kan ik niet meteen antwoord geven op je vraag naar probiotica (ikezelf geef karnemelk met at havervlokken erdoor, maar dit terzijde),maar ik vraag me wel af of het niet zinvol is jouw hond een ontgiftingskuur te geven met groene leem. Ik doe dat bij mijn honden altijd na een antibiotica kuur. Ik gebruik Vertagil en los dat op in karnemelk. Het heeft bij mij succes: binnen ene paar dagen is de ontlasting weer prima. Bovendien ontgift het het hele lijf. Alleen nooit geven las ze medicijnen slikken: dat wordt weggevangen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt... en dat anderen ook hun mening geven.

Succes!

Ellie

Ellie dankjewel voor je antwoord :)
Tja das ook wel logisch om een ontgiftingskuurtje te geven na antibiotica.
Dat Vertagil is dat gewoon te koop bij bijv De Tuinen of de Gezondheiswinkel?
En dat groene leem zit dat in die Vertagil of moet ik dat nog apart kopen?

Even gegoogeld op VErtargil en zie dat de Groen leem erin zit.
Geef je deze?
http://www.gezondheidswinkel.nl/product ... acturerId=
Laatst gewijzigd door judith1967 op ma 19 mei 2014, 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ChantalKrijn
#2928518
Judith, ik heb er nog een grote pot poeder groene leem staan (ook van Vertagil). Als je een bakje meeneemt mag je hier wel scheppen ;)

Stuur maar een pb of appje als je wilt  ;)
Laatst gewijzigd door ChantalKrijn op di 20 mei 2014, 00:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door judith1967
#2928644
ChantalKrijn schreef: Judith, ik heb er nog een grote pot poeder groene leem staan (ook van Vertagil). Als je een bakje meeneemt mag je hier wel scheppen ;)

Stuur maar een pb of appje als je wilt  ;)
He tenks :-*
Stuuur je een appie :)
Door judith1967
#2931350
ChantalKrijn schreef: En, helpt het?  :)
Ja gelukkig wel :biggrin2:
Niet echt erge last van ontgiften gehad.Na de eerste keer was hij wat winderig,maar dat was enkel de eerste dag,daarna niet meer :D :D
Door ChantalKrijn
#2931472
judith1967 schreef: Ja gelukkig wel :biggrin2:
Niet echt erge last van ontgiften gehad.Na de eerste keer was hij wat winderig,maar dat was enkel de eerste dag,daarna niet meer :D :D
Fijn!! Hopelijk is het nu over!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door