Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Belleke
#2914818
Onze hond moet omdat ze te zwaar is en lumbo sacrale instabiliteit  blijkt te hebben iets afvallen.
Zij krijgt Darf maar daar kwam ze teveel van aan.
NU krijgt ze minder eten en ik prober andere merken erbij te voeren maar na het eten loopt ze altijd te piepen. Ik denk zelf dat ze doordat ze ook vrij snel eet geen voldaan gevoel heft.
Wie heeft tips?
OOk zou ik graag willen weten welke merken of voer wat minder vet is geschikt is.
Geef Darf omdat het biologisch is.
Heb er al een mail naar toegestuurd maar nooit een reactive gekregen. Want ik denk dat hun vlees te vet is door de lam en geit die erdoorheen zit. Zou fijn zijn als ze mixen maken voor de oudere hond die minder vet is.
Alvast hartelijk bedankt voor jullie reacties.
Knuffels Belleke
Door hamada
#2915109
Hier helpt het wel als ze uit een antischrokbak eten. Dan doen ze wat langer over hun eten.
Joy heeft vraatzucht door de prednison, en moest ook afvallen. Minder kvv en dan na het eten stukken komkommer en winterwortel hielpen de honger verdwijnen en zorgden voor gewichtsverlies. Verder vullen we de kvv ook aan met gekookte groenten die we zelf over hebben (zonder zout gekookt), wat ook weer vult.
Succes met de afvalrace.
Door Diego
#2915190
Ik vindt de Darf ook vrij vet en één van de honden werd er gewoon misselijk van en ben nu over op Carnivoer (ook biologisch) en in het weekend lekker aan het barfen met ze. Ik heb ook een mail gestuurd naar Darf en ook geen reactie gehad over de samenstelling.
Ik geef na het eten nog iets waar ze op kunnen knagen, kvv is ook zo hap slik weg en dan is het in het hoofd misschien nog niet vol zeg maar.
Door Belleke
#2927726
Sorrie had niet gezien dat er reacties waren. Moest dat aangevinkt hebben.
Ik heb inmiddels een reactie gekregen van Darf dat ik dan de wildmix moest voeren. Maar Belle lust tot nu toe alle wild wat ik haar gevoerd heb niet.
Ik ben van plan met Belle naar een natuurdokter te gaan en wil de vragen over dit gedrag ook aan haar voor leggen.
Ik ga inderdaad maar weer meer groente voor haar koken en wortels pikt ze geregeld van de konijnen af. Ook de rauwe andijvie witlof van de konijnen schrokt ze naar binnen hahahaha.
Ik ga eens kijken of ik dan toch niet helemaal over ga op Carnivoer ze heeft daar altijd al een paar smaken van. Wissel namelijk merken af. Misschien ook wel meer barfen???
Het is een zoektocht vind ik omdat ze nu ook weer zit te bijten op haar poot. Ik had nu Natuur en Dier en Meat4dogs erbij besteld. Maar ik vroeg me deze week af of het misschien ook wel pijn,  of doordat ze steeds door hoog gras rent een oorzaak kan zijn van het bijten op de poot???
Moeilijk dat ze niet kunnen praten.
Heel erg bedankt voor jullie reactie heb er zeker wat aan.
Knuffels Belleke
Door Martine-Tom
#2927731
Tom kan idd ook niet tegen gras, wel gewoon als het niet bloeit maar zodra er stengels opkomen dan krijgt hij er last van, gaat ie idd ook op poten bijten en algemeen genomen gewoon veel jeuk dus dat zou ook goed kunnen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door