Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2924942
Wij geven onze pup al geruime tijd Mercurius Vivus D6 (tip van / via BP) in verband met geconstateerde (rontgenfoto's uitgebreid via dierenarts) overduidelijk groeipijn.
Verder heb ik destijds per direct het menu drastisch omgegooid met name voor het vleesbotpercentage. Het gaat eigenlijk best heel goed maar..wanneer ga ik nu minderen, stoppen, menu weer aanpassen...
ik heb daar echt geen idee van..
We geven nu 3 x 2 tabletjes..ga ik dan b.v. 2 x 2 of juist naar 3 x 1 en kan ze onbeperkt met het aangepaste menu verder..het heeft best lang geduurd voordat alles aan ging slaan dus ik wil niet onnodig stoppen maar heb toch sterk het idee dat ik ergens in het traject de Mercurius af moet bouwen en/of het menu v.w.b. het vleesbot weer iets op moet schroeven.
Pup is 7 maanden ..ongveer 25 kilo en staat hiermee netjes / droog..
#2925118
Summerditches schreef: Wij geven onze pup al geruime tijd Mercurius Vivus D6 (tip van / via BP) in verband met geconstateerde (rontgenfoto's uitgebreid via dierenarts) overduidelijk groeipijn.
Verder heb ik destijds per direct het menu drastisch omgegooid met name voor het vleesbotpercentage. Het gaat eigenlijk best heel goed maar..wanneer ga ik nu minderen, stoppen, menu weer aanpassen...
ik heb daar echt geen idee van..
We geven nu 3 x 2 tabletjes..ga ik dan b.v. 2 x 2 of juist naar 3 x 1 en kan ze onbeperkt met het aangepaste menu verder..het heeft best lang geduurd voordat alles aan ging slaan dus ik wil niet onnodig stoppen maar heb toch sterk het idee dat ik ergens in het traject de Mercurius af moet bouwen en/of het menu v.w.b. het vleesbot weer iets op moet schroeven.
Pup is 7 maanden ..ongveer 25 kilo en staat hiermee netjes / droog..
Als de problemen opgelost zijn, zou ik gewoon stoppen met de homeopathische middelen.

En qua mennu kun je heeeeeeeeel rustig aan weer opbouwen naar een percentage van ergens tussen de 40% en 45% (op voorwaarde dat de vleesbotten die je geeft goed bevleest zijn).
#2925598
Lizzy schreef: Als de problemen opgelost zijn, zou ik gewoon stoppen met de homeopathische middelen.

En qua mennu kun je heeeeeeeeel rustig aan weer opbouwen naar een percentage van ergens tussen de 40% en 45% (op voorwaarde dat de vleesbotten die je geeft goed bevleest zijn).
Ja daar let ik op en ik geef ook zeg maar de lichtere karkassen en geen zware botten sinds de aanpassing van het menu..dank je voor de tip
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door