Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2910006
Ik weet niet zeker of dit op de goede plek staat, anders mijn excuses aan de modjes  :-[

Ik ben op zoek naar een goede osteopaat voor Storm en Nova
Wie weet een goede? En waar zit die?

We hebben namelijk nog een bijkomend probleem. Wij zijn onze auto kwijt en zijn dus afhankelijk van het openbaar vervoer. Het liefste hoor ik dus of iemand een goede osteopaat weet in de omgeving van Groningen.
Maar ook andere reacties hoor ik graag, ook als de osteopaat verder weg zit. Ik heb namelijk tot nu toe de indruk dat osteopaten niet gemakkelijk zijn te bereiken met het OV, dus misschien dat we een autootje gaan huren ervoor.
Laatst gewijzigd door Cizsel op di 29 apr 2014, 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Cizsel
#2910056
Ja, jullie staan inderdaad ook op mijn lijstje als optie
Maar is inderdaad wel een eind reizen
Waar ik dan vooral ook mee zit, is dat het mij van belang lijkt dat de terugreis niet teveel stress veroorzaakt
En ik ben bang dat een lange reis met het OV niet bepaald stressvrij is voor de hondjes

Maar het lijkt er wel op dat we een auto gaan huren, ik kan niet echt eentje vinden in Groningen en anders wordt de reis met het OV gewoon te lang...
Door charmed
#2912318
Cizsel schreef: Zijn er ook mensen die ervaring hebben met Jannemarie Frowijn?
Zij kan o.a. in Meppel behandelen en lijkt mij goed te doen met de trein.
Ze doet ook honden.

http://www.praktijkvoorpaardenosteopathie.nl/
Whisper komt al enige tijd bij Jannemarie, echt een geweldig mens. Ze is hier ook wel eens aan huis geweest, toen ik niet echt in de gelegenheid was om daarheen te gaan. Ze was toen hier nog in de buurt bij andere paarden.

Whisper heeft dus hele goede ervaringen. Ze komt altijd als herboren terug.
Door charmed
#2912332
Jannemarie zit sinds kort ook in heerenveen. Dat is ook niet al te ver van Groningen volgens mij, maar ik weet niet welke spoorverbinding beter is, Groningen - Meppel of Groningen - Heerenveen. Ik ben nog nooit in Meppel geweest, wel in Heerenveen en bij haar thuis.
Door Cizsel
#2912791
Iedereen heel erg bedankt voor het reageren! Ik heb alle reacties en PBs meegenomen in mijn overwegingen. En ik denk dat het Jannemarie Frowijn wordt.
Heb al van een aantal mensen hele positieve dingen gehoord over Jannemarie. Dus ik ga binnenkort even contact met haar opnemen :)
charmed schreef: Whisper komt al enige tijd bij Jannemarie, echt een geweldig mens. Ze is hier ook wel eens aan huis geweest, toen ik niet echt in de gelegenheid was om daarheen te gaan. Ze was toen hier nog in de buurt bij andere paarden.

Whisper heeft dus hele goede ervaringen. Ze komt altijd als herboren terug.
Oh dat is zeker fijn om te horen! Omdat ze in Groningen komt voorrijden neig ik wel heel sterk om eerst bij haar een afspraak te maken. Voor 30 euro (wat ze rekent per adres volgens haar site) kom ik niet met het OV in Meppel of Heerenveen namelijk ;)
Ik had haar van iemand anders aangeraden gekregen die goede ervaringen had. Zeker fijn om te weten dat er meer mensen zijn met een goede ervaring.
charmed schreef: Jannemarie zit sinds kort ook in heerenveen. Dat is ook niet al te ver van Groningen volgens mij, maar ik weet niet welke spoorverbinding beter is, Groningen - Meppel of Groningen - Heerenveen. Ik ben nog nooit in Meppel geweest, wel in Heerenveen en bij haar thuis.
Meppel zou anders makkelijker zijn, want voor Heerenveen moet ik geloof ik overstappen in Meppel met de trein haha. Maar ik denk dat ik haar aan huis laat komen in dit geval.
Door charmed
#2912829
Haha, nee dan kan je beter in Meppel uitstappen. Denk dat haar huis moeilijker te bereiken is met trein? Maar geen idee, ik rijd er altijd met auto naar toe.
Cizsel schreef: Oh dat is zeker fijn om te horen! Omdat ze in Groningen komt voorrijden neig ik wel heel sterk om eerst bij haar een afspraak te maken. Voor 30 euro (wat ze rekent per adres volgens haar site) kom ik niet met het OV in Meppel of Heerenveen namelijk ;)
Ik had haar van iemand anders aangeraden gekregen die goede ervaringen had. Zeker fijn om te weten dat er meer mensen zijn met een goede ervaring.

Meppel zou anders makkelijker zijn, want voor Heerenveen moet ik geloof ik overstappen in Meppel met de trein haha. Maar ik denk dat ik haar aan huis laat komen in dit geval.
Door Cizsel
#2913376
charmed schreef: Haha, nee dan kan je beter in Meppel uitstappen. Denk dat haar huis moeilijker te bereiken is met trein? Maar geen idee, ik rijd er altijd met auto naar toe.
Ik heb geen idee waar ze woont. Op haar website staat alleen maar, behandeling mogelijk in Meppel, Heerenveen of aan huis. ;)
Aan huis is voor ons echt het makkelijkste, meest stressvrije voor de hondjes en het goedkoopst. Dus dat vind ik wel een prettig idee. :)
Door charmed
#2913388
Cizsel schreef: Ik heb geen idee waar ze woont. Op haar website staat alleen maar, behandeling mogelijk in Meppel, Heerenveen of aan huis. ;)
Aan huis is voor ons echt het makkelijkste, meest stressvrije voor de hondjes en het goedkoopst. Dus dat vind ik wel een prettig idee. :)
Aan huis kan je 2erlij opvatten. Maar ik denk idd dat dat voor jou aan huis is! Haha.

Mijn dames zijn daar helemaal niet stressig. Ook bij haar thuis niet. Wat ik zo leuk vond is dat na de eerste behandeling, Whisper helemaal uit haar dak ging om Jannemarie zover te krijgen om met haar te spelen. Normaal zijn dat van die dames van mij, zo van Ieee ben klaar en ze draaien je de rug toe. Dat was zo leuk om te zien. Whisper gaat er ook graag heen. Ze komt er gemiddeld 1 x per drie maanden.
Door Cizsel
#2913626
charmed schreef: Aan huis kan je 2erlij opvatten. Maar ik denk idd dat dat voor jou aan huis is! Haha.

Mijn dames zijn daar helemaal niet stressig. Ook bij haar thuis niet. Wat ik zo leuk vond is dat na de eerste behandeling, Whisper helemaal uit haar dak ging om Jannemarie zover te krijgen om met haar te spelen. Normaal zijn dat van die dames van mij, zo van Ieee ben klaar en ze draaien je de rug toe. Dat was zo leuk om te zien. Whisper gaat er ook graag heen. Ze komt er gemiddeld 1 x per drie maanden.
Ik ben ook niet bang voor stress tijdens de behandeling, maar stress tijdens de reis. Reizen met het OV is voor honden gewoon een stuk meer stress. Nou gaan we wel regelmatig met de bus, maar om nou te zeggen dat de trein zo gewoon is dat het normaal voor ze is, nee... echt niet.
En met oog op het soort behandeling waar het om gaat, wil ik vooral direct na de behandeling weinig stress hebben! Anders ben ik bang dat al die spanning en knopen er zo weer in komen zegmaar.

Wat leuk om te lezen dat Whisper het daar zo naar haar zin heeft. Dat geeft me een erg goed gevoel. Ik hoop niet iedere 3 maanden een osteopaat nodig te hebben, maar als het nodig is dan heb ik het wel voor m'n hondjes over. Het is dus erg fijn om zulke goede ervaringen te horen.
#2915753
Storm en Nova zijn zojuist onderzocht door de fysiotherapeute. Zij is mijn trainer behendigheid en heeft aangeboden dit te doen. Storm heeft ze vorig jaar ook al onderzocht. Die kans aangegrepen en haar advies ingewonnen, kan nooit kwaad toch?

Storm:
vorig jaar droeg Storm erg veel spanning in zijn rug en achterhand. Die spanning is nu voor een groot deel verdwenen. Hij heeft wel een paar stijve plekjes, maar op een "normaal" niveau en dat vond ze geen reden tot zorgen. Zijn rug en achterhand waren een stuk beter dan vorig jaar en ook beter bespierd. Het was me zelf al opgevallen dat er heel veel spanning van Storm af was gevallen na zijn castratie. Erg blij om te horen dat dit idee klopt.
Helaas loopt hij in zijn voorhand slechter en heeft hij problemen met verkeerd belasten. Vorig jaar is er OCD in zijn rechterschouder gevonden. Hier heeft hij in de winter een aantal keer last van gehad in de vorm van stram en stijf zijn, en hij heeft 1x echt pijn gehad in zijn schouder (ook de reden voor dit onderzoek).
Hij liep in stap en draf met zijn linkerpoot slechter dan met zijn rechterpoot. Hij belast duidelijk verkeerd, slaat zijn linkerpoot iets naar buiten en maakt met zijn rechterpoot een verkorte pas. Haar bevindingen: zijn triceps zijn gevoelig en de pezen in zijn polsen zijn 'kort' waardoor het vervelend is voor hem om zijn pols helemaal te strekken. De gewrichten voelden goed.
Ze vermoed ook niet dat het probleem zijn oorsprong heeft in zijn OCD schouder, maar dat het eerder in een verstapping oid heeft gelegen. De problemen zitten hem volgens haar echt in de spieren. Ze heeft me oefeningen meegegeven (touch met de poot oefeningen) als rekoefeningen voor de polsen. Ze heeft me ook een massage / strekoefening uitgelegd om hem te helpen met zijn gevoelige triceps.
Zij vindt het niet nodig om per se met Storm naar een osteopaat of chiropractor te gaan. Kwaad kan het natuurlijk nooit, maar ze denkt dat met de juiste oefeningen dit heel goed te verhelpen is.
Van Storm laat ik in juni een controlefoto maken van zijn rechterschouder. De fysio ziet geen reden om van zijn linkerschouder ook een controlefoto te maken (vorig jaar was zijn linkerschouder schoon).

Nova:
Bij Nova is helaas overduidelijk dat ik het beste wel naar een chiropractor of osteopaat kan gaan. Volgens de fysiotherapeute staat zijn bekken scheef en een aantal wervels. Dit verklaard waarom hij zoveel spanning draagt in zijn rug en waarom hij zo zwiebert tijdens de telgang. Ben best geschrokken om dit te horen maar ook dit kan volgens de fysiotherapeute aan een lullige verstapping hebben gelegen, dat is niet te zeggen. Met Nova wil ik dus op korte termijn naar een osteopaat / chiropractor. In juni worden er foto's gemaakt van Nova's heupen, ellebogen, schouder en rug. Dit met oog op sport en de hoop om hem als dekreu in te zetten. Ik zou hem graag behandeld hebben voordat die foto's gemaakt worden, omdat een scheef bekken kan vertekenen. Dit zei de fysio ook tegen mij. De fysio raadt voor Nova een chiropractor aan.

Kan ik Storm beter wel laten onderzoeken door chiro of osteo? Ik denk dat de fysio gelijk heeft als ze zegt dat het meer zijn oorsprong heeft in de spieren. En dat ik met de oefeningen heel ver ga komen. Storm heeft nooit echt last gehad van zijn schouder tot afgelopen winter. Hij kan zich prima verstapt hebben. Maar toch, hij loopt niet in balans...

En met Nova, gewoon naar de osteopaat zoals ik van plan was, of kan ik met hem beter naar een chiropractor met deze problemen?
Door charmed
#2915757
Whisper heeft een chronisch probleem door de stofwisselingsziekte, zolang de stofwisselingsziekte er is, zal zij steeds weer terug moeten.
Cizsel schreef: Ik ben ook niet bang voor stress tijdens de behandeling, maar stress tijdens de reis. Reizen met het OV is voor honden gewoon een stuk meer stress. Nou gaan we wel regelmatig met de bus, maar om nou te zeggen dat de trein zo gewoon is dat het normaal voor ze is, nee... echt niet.
En met oog op het soort behandeling waar het om gaat, wil ik vooral direct na de behandeling weinig stress hebben! Anders ben ik bang dat al die spanning en knopen er zo weer in komen zegmaar.

Wat leuk om te lezen dat Whisper het daar zo naar haar zin heeft. Dat geeft me een erg goed gevoel. Ik hoop niet iedere 3 maanden een osteopaat nodig te hebben, maar als het nodig is dan heb ik het wel voor m'n hondjes over. Het is dus erg fijn om zulke goede ervaringen te horen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door