Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Roef & Hidde
#2913224
dit is idd gewoon fluitekruid,bereklauw bloeit nog niet(althans hier niet)
ook de stengels van de plant zijn veel dikker en er zitten vaak paarse vlekken op.
de reuze berenklauw wordt wel 3-4 meter hoog en het blad kan zo groot worden als een paraplu.
ik ben nite zo goed in het plaatjes plakken anders had ik wel wat foto`s gegoogled.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2913232
Oo gelukkig! Staat er nl vol van. Het lijkt er wel op maar google leert me ook dat ze uit dezelfde famiie komen, schermbloemenfamilie.
Ik vind het toch moeilijk om ze uitelkaar te houden moet ik zeggen  :-\
Maar fluitekruid zou in mei zijn grote bloeiperiode hebben, nu loopt de natuur iets voor dus dat klopt dan wel aardig
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2913236
Leontine schreef: Oh oké dan heb ik ook voor niets dodge angstvallig weg gehouden van fluitekruit ;)
Ik heb ze ook al weggegild bij deze plant  ::)  ;)
eelke schreef: Ja met berenklauw moet je heeeeeeeel goed uitkijken  :-\

Afbeelding
Ja daarom wilde ik het ook weten. Op google zijn nog ergere plaatjes te vinden  :o
Door eelke
#2913240
Kaio schreef: Ik heb ze ook al weggegild bij deze plant  ::)  ;)Ja daarom wilde ik het ook weten. Op google zijn nog ergere plaatjes te vinden  :o
Hij is niet helemaal geschoren, was geen doen... heel zijn onderkant en poten zaten er onder, en zijn kop zwol helemaal op, werd zo dik dat zijn oogleden er van gingen hangen. Was echt echt vreschrikkelijk. Hij was daar nog maar een pupje...

Dit is al na de behandeling van de dierenarts en na het regelmatig smeren met verkoelend spul. In de fik staat het dan gewoon, de brandblaren erop. Brr...
Door monster
#2913243
We hebben hier een parkje voor de imkers. Staat stikvol met bereklauw. De bijen zijn er gek op en het houdt de hangjeugd heel effectief bij de kasten vandaan.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2913246
eelke schreef: Hij is niet helemaal geschoren, was geen doen... heel zijn onderkant en poten zaten er onder, en zijn kop zwol helemaal op, werd zo dik dat zijn oogleden er van gingen hangen. Was echt echt vreschrikkelijk. Hij was daar nog maar een pupje...

Dit is al na de behandeling van de dierenarts en na het regelmatig smeren met verkoelend spul. In de fik staat het dan gewoon, de brandblaren erop. Brr...
Ieks, echt wel heel erg, was dat zo'n  reuze?
monster schreef: We hebben hier een parkje voor de imkers. Staat stikvol met bereklauw. De bijen zijn er gek op en het houdt de hangjeugd heel effectief bij de kasten vandaan.
Effectief, maar waait die plant niet over?
Door eelke
#2913247
Geen idee dus....ik heb die hele plant nooit gezien daar waar ik toen gelopen heb, ook achteraf niet. Dus ik vermoed dat ie nog niet groot geweest is.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2913261
Lida. S schreef: Op ons terrein barst het van de berenklauw, maar de honden hebben er gelukkig nog nooit last van gehad
Of het is datgene wat ik heb gefotografeerd?
zie wel staan dat de reactie in combinatie met zon erger is
Door eelke
#2913268
Kaio schreef: Of het is datgene wat ik heb gefotografeerd?
zie wel staan dat de reactie in combinatie met zon erger is
Klopt, Gijs had zelfs pas een dag later last, toen de zon scheen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door