Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door *Marga*
#2911622
Niet alleen daar maar ook in Blijdorp , kregen de leeuwen eens een wit konijntje tja waarom niet.

Gister de opmerking van mijn kleinzoon (5) op mijn honden, ze kregen zalmgraat en staart zei hij o hebben ze de kop er al af gebeten... ik zei nee die krijgen ze de volgende keer en hij weet niet beter dan dat ze zoiets krijgen .  :) :) :)

Kwestie van opvoeden dat sommige dieren geen brok eten....
Door kakocavi
#2911624
Mooi van die dierentuin dat ze vooral hele prooidieren geven aan de tijgers. Inderdaad, vanwege de huid en ingewanden geeft dat een betere vertering en een betere voedingswaarde, waardoor supplementen minder nodig zijn. Ook de aanvulling met rundvlees met huid zodat ze flink aan die huid kunnen knagen, erg goed. Ik zie leeuwen en tijgers in dierentuinen vooral grote stukken rundvlees met wat bot erin eten, dat is natuurlijk veel eenzijdiger en dat bot is te groot om helemaal weg te krijgen.

Chapeau voor deze dierentuin dus.
#2911769
In Blijdorp hadden ze iedere dag een ander menu. Ratten, hele kippen, pens, rundvlees met bot en ik geloof ook hele konijnen. Lang geleden dus ik weet het niet meer precies.  De prooidieren werden ook netjes eerst dood gemaakt, ik dacht met gas. Ik stond toen bij de kleine roofdieren.  Zou kunnen dat de grote roofdieren een ander menu kregen. Op zondag hadden ze een vastendag.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2911770
Het hoort bij de voorlichting die het park geeft...
Prima!

Niet alle dieren eten alleen sla en broccoli. Hoort bij het leven.
Mijn ouders legden ons dat uit me de film 'the lion king'. De kringloop van het leven!
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#2911772
hannabelgje schreef: In Blijdorp hadden ze iedere dag een ander menu. Ratten, hele kippen, pens, rundvlees met bot en ik geloof ook hele konijnen. Lang geleden dus ik weet het niet meer precies.  De prooidieren werden ook netjes eerst dood gemaakt, ik dacht met gas. Ik stond toen bij de kleine roofdieren.  Zou kunnen dat de grote roofdieren een ander menu kregen. Op zondag hadden ze een vastendag.
JA wij stonden een keer te kijken toen het vlees werd neergelegd op allemaal andere plekken en dan valt zo'n wit konijntje wel op als dat op een boomstam wordt gelegd.. :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door