Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Jantina
#2903180
Kreeg gisteren een brief van de RvB dat ik mijn pups moet aanmelden. Moet je heel eerlijk zeggen dat dit mij volledig ontgaan is, terwijl ik toch redelijk in de rasverenigingen zit.
Waarom dit systeem, we hebben de eigendomsbewijzen toch al?
En ok, het is geen wereldbedrag hoor, maar toch weer een melkkoe voor hun! Doe zoiets dan iig gewoon gratis!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2903223
Ik las het ook pas onlangs. En idd een hoog melkkoegehalte. Eerst moet je ze als fokker registreren en dan weer afmelden om ze vervolgens door de eigenaar weer te laten registreren.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2903442
Het heeft te maken met het aanpakken van illegale hondenhandel. Per 1 april van dit jaar moeten daarom chips voor 7 weken worden geregistreerd. Kan me voorstellen dat je er niet blij van wordt als fokker, maar ik heb sinds die regel al een paar keer aangifte kunnen doen tegen een dierenwinkel wegens het niet registreren van pups.
Door Jantina
#2903453
Ik vind het zo'n vreemd systeem, komt ook nergens in terug wat het doel is. Waarom zeggen ze dat niet gewoon, dat het met de handel te maken heeft. Ik moet de factuur laten zien aan mijn pupkopers staat er dan zodat ze weten dat ik aan mijn plicht heb voldaan staat er dan.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2903455
Ja ze hadden het beter even uit kunnen leggen, dat geeft meer begrip.
Al zijn er nog steeds een hoop pups niet gechipt, onder het mom van geen echte fokker maar gelegenheidsnestje.  :-X
Door Hanny
#2909177
Vreemd, iets klopt er niet. Ik moest een pupje van november ook registreren. Dat was dus van verleden jaar.
Registreren en afmelden en dan????? Zou er gecontroleerd worden of zijn nieuwe eigenaars hem registreren?
De tijd zal het leren.
Wat er nu aankomt is bloedafname voor DNA, als ik me het goed herinner, voor pupjes waarvan de dekking op of na 1 juni is.
Ouderdieren dan ook. Zal nog wel het nodige gedoe gaan geven, maar het is verplicht, dus moet.
Uiteraard ook betalen. Ik heb een vrij lage pupprijs, maar voor deze twee dingen komt er bij de onkosten toch wel zo'n €42 bij op, dan moet mijn prijs toch ook wel een beetje veranderen.
Die 1 april is misschien voor jouw pupjes bedoeld, zou kunnen

Hanny
Door TessaThomas
#2909187
Jantina schreef: Zeker? In de brief stond per 1 april 2014. Gaat om de overheidsregistratie, niet om het chippen an sich.
Bedoel je niet 1 april 2013? Want Tay moest ook door de fokker geregistreerd worden, dan weer afgemeld en ik binnen 2 weken weer aanmelden.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door