Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Loeka
#289969
Welk ontwormingsmiddel gebruiken jullie voor kittens? En wat zijn jullie ervaringen deze of andere merken?

Tsja, die kleintjes bij mij zullen er toch ook aan moeten geloven :-X ::)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#289989
Ik gebruik altijd banminth voor de pups , en als Phoebe kittens krijgt ga ik die ook ontwormen met banminth maar dan die voor de kat.
Door Borke
#289999
Loeka schreef: Waarom dan die en niet bijvoorbeeld Vitaminthe wat ook werkt tegen lintworm?
Onze kittens gingen altijd spugen na Vithaminthe en waren er echt beroerd van, ook dunnen poep enz.
Met Banminth (is er oook voor katten) had ik dat niet en ook niet met Flubenol.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#290206
Loeka schreef: Waarom dan die en niet bijvoorbeeld Vitaminthe wat ook werkt tegen lintworm?
Van Vitaminth gaan de puppen altijd aan de diaree en de spuug en ik neem aan dat je de moeder ontwormt hebt voor de dekking, dus dan kunnen de kittens alleen last hebben van spoelwormen en niet van lintworm, en het is dus dan ook niet nodig om een middel ttegen lintworm te geven
Door Loeka
#290959
Ja moeder is voor de dekking ontwormt.

Ok, uit deze kleine enquete blijkt dat Banminth het beste uit de bus komt. Zou dit iets zijn om door Kassa te laten testen? :P
Door jeanne
#303512
ooh ik denk dat de moeder van ons aanstaande katje niet ontwormd was voor de dekking, omdat het een ongelukje was ::) (ik zal nog eens navragen)
Werkt banminth tegen elke worm???
Gebruikersavatar
Door sylvia
#303572
jeanne schreef: ooh ik denk dat de moeder van ons aanstaande katje niet ontwormd was voor de dekking, omdat het een ongelukje was ::) (ik zal nog eens navragen)
Werkt banminth tegen elke worm???
Dat de moeder niet ontwormt was voor de dekking zegt niet dat ze wormen had natuurlijk. Phoebe is ook niet ontwormt voor de dekking maar ik heb geen reden om aan te nemen dat ze lintworm had/heeft.

Banminth werkt alleen tegen spoelworm
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door