Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Wies1706
#2897401
Ha allemaal,

ik moet zeggen, ik heb nu al een aantal malen het forum doorgespit en ik weet eigenlijk nog steeds niet heel goed de 'grens' tussen kvv en barf.

1. Ik vraag me dan ook af of mijn 'plan' onder kvv of onder barf valt, graag jullie respons :biggrin2:

We hebben nu voor het eerst vlees besteld bij Lotgering. Een gemengde krat: 
5 x Totaalvoer, 5 x Totaalvoer Eend & Rund,
5 x Totaalvoer met Vis, 5 x Totaalvoer met Kip,
5 x Totaalvoer met Pens, 5 x Totaalvoer met Paard,
4 x Pens mix, 4 stuks kraakbeen.

Mijn plan is om 'gewoon' gevarieerd te gaan voeren: de ene dag bijv. eend en rund, de andere dag kip, et cetera. Ik ben een absolute beginner en een béétje bang voor een lading kritiek op mijn plan, maar ik wil heel graag leren hoe ik mijn hond goed vers kan gaan voeren.

Reden van de overstap op vers is, dat onze hond gewoon geen goede ontlasting heeft op brokken. We zijn al een keer overgestapt op andere brokken, maar dat hielp niet. We hebben toen een 'experimentje' gedaan, om de kijken of ze het op vers beter deed. Na een aantal dagen vers was wel duidelijk dat dat inderdaad zo was; minder ontlasting, geen diarree, energieke hond.

2. Ik moet dus nog heeeel veel leren en ik hoop dat jullie me willen helpen!Moet ik er bijv. nog iets anders bijgeven, etc.?
Gebruikersavatar
Door Wies1706
#2897416
Ik heb al een tip gekregen; kenmerk van barf is dat je geen gemalen botten voert, maar hele?

Dat lijkt mij nou het onhandige daaraan; dat je dan dingen in stukken moet gaan hakken en zagen enzo, zowel vlees als botten e.d.. Daar heb ik geen plek en ook geen aanrecht voor...  :-[
Gebruikersavatar
Door Floor
#2897442
KVV is kant-en-klaar, je hoeft dus niet zelf de botten te malen! Dat is al voor je gedaan.  ;)

Bij Barf geef je hele botten en karkas, of hele stukjes orgaan en spiervlees. Je stelt het zelf samen, bij KVV is de samenstelling al bepaald (als je mixen koopt ten minste). Volgens mij zijn dat de belangrijkste verschillen.
Gebruikersavatar
Door Wies1706
#2897465
Bedankt!

Maar die Lotgering is toch niet helemaal kant-en-klaar, in die zin, dat je wel moet variëren om je hond alles wat ze nodig heeft binnen te laten krijgen? En moet ik er nog dingen bij voeren?
Gebruikersavatar
Door Arkay
#2897484
kvv dan is alles gemalen
barf dan voer je vleesbot vlees en orgaan

barf wordt compleet doordat je zelf een menu maakt
kvv heb je in complete samenstelling (meerdere diersoorten in een rol) maar ook in enkelvoudig en dan maak je het compleet door te wisselen in smaken en merken
Door malinois.
#2897937
[quote="Wies1706"]
Bedankt!

Maar die Lotgering is toch niet helemaal kant-en-klaar, in die zin, dat je wel moet variëren om je hond alles wat ze nodig heeft binnen te laten krijgen? En moet ik er nog dingen bij voeren?
[/quote]

Lotgering is compleet dus in principe hoeft t niet.
Doe t zelf wel heb 3 varianten.
Door Suzanne
#2898198
Ik heb persoonlijk niet tegen vers vlees wat in rollen/pakken/zakken wordt aangeleverd maar als het gemalen wordt aangeleverd met een merknaam erop noem ik het kvv.
Barf is voor mij "volledig zelf samenstellen" en niets kant en klaar gemalen kopen.

Suzanne
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door