Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door nova
#2892401
Zijn wilde eend  bouten of fazant bouten geschikt voorjonge  puppen ( 6 tot 8 weken)  of is dat te hard?  t gaat om hele bouten , dus goed bevleesd. Of is het een idee om dat te malen?
Door tessa
#2892568
Ik zou het ook malen.
Mijn ervaring is dat pups tot zeker een week of zeven moeite hebben met het verteren van bot.
Om die reden geef ik kvv waar geen botstukjes inzitten (maal het zelf fijner)
Door miik
#2892576
Ik heb mijn pups van jongs af aan ook dingen gegeven met harde botten... Zo leren ze namelijk dat ze wel moeten werken voor hun eten- lees: het vlees van het bot trekken... en dat ze rustig eten en dat ze dingen die te hard zijn moeten laten liggen...
Je moet er dan alleen rekening mee houden dat ze dus geen bot binnen krijgen, dus dat gemalen erbij geven.

Deze pups zijn 4 weken oud en knagen hier het vlees van deze hertenbout af....
Afbeelding
Door miik
#2892577
De boutjes die jij noemt zou ik zelf niet zo snel malen....als je ziet dat ze ze niet weg krijgen zou ik ze met een snoeischaar fijn knippen, de botjes zijn dan in stukjes, maar het vlees zit dan nog aan elkaar (tenminste bij mijn snoeischaar). En dan kun je dat langzaam afbouwen, dus de botjes steeds minder bewerken.
Door Nadia
#2892612
Ik zou (maar geen ervaring met puppen afspelen) het als hele bout geven. Zodat ze er idd mee leren omgaan.
Het botje achteraf malen kan altijd nog.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door