Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Miranda 1
#2891294
Mijn Berner had vorige week vrijdag opeens last van zijn schouder. Ik denk dat hij in huis iets raars heeft gedaan want ik kan geen aanleiding bedenken.
Vorig weekend heb ik hem rimadyl gegeven omdat hij echt duidelijk pijn had. Ik ben hier ook weer snel mee gestopt toen ik merkte dat het beter ging.

Vorig weekend piepte hij bij het opstaan. Hij liep als het ware op eieren, hij sprong niet meer omhoog met zijn voorpoten en hij wilde niet gaan liggen. Hij piept nu alleen nog als hij een verkeerde beweging maakt. Tot nu toe als hij vooruit springt. Bijv gister toen hij de voordeur uit stierde.

Mijn Berner is een type ADHD hond, dus rust houden is gewoon heel erg moeilijk. Hij heeft een week rust gehad en nu ben ik weer begonnen met wat bewegen. Hersenwerk is ook lastig omdat veel dingen op de grond staan en hij dan juist druk zet op zijn schouder.

Omdat hij soms dus nog pijn heeft wil ik hem geen pijnstiller geven. Ik las hier gisteravond goede dingen over puur plus dus ik heb de DA gebelt. Zij hebben goede ervaringen met Traumeel dus die heb ik gehaald.
Onze DA werkt ook samen met een homeopatische DA, is groot voorstander van vers, dus een iets andere type DA dan gemiddeld.  ;)

Nou heb ik ook een pot primeval gelatinaat gekregen van iemand om te proberen. Kan ik dit het beste samen geven met de Traumeel of erna? Als ik het samen geef weet ik niet wat hetgeen is dat werkt. Maar misschien is de samenwerking met beide juist goed.

De reden om primeval te proberen/ geven  is dat hij aan deze schouder eerder een blessure heeft gehad. Hij had een autotuigje en heeft deze kapot gestokken, de sluiting waardoor hij daarna last had van zijn schouder. Ik wil dus voorkomen dat hij bijv atrose krijgt aan deze schouder. Helemaal omdat het zoeen groot ras is. En omdat hij in het bos alleen maar rent. Hij belast zijn gewrichten dus ook veel.

Eventuele andere tips om te geven zijn ook welkom want ik heb dit nog nooit eerder gehad met mijn honden. Gelukkig hebben ze nooit problemen met hun gewrichten, ff afloppen.  :P

Barfplaats wordt gesponsord door