Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Marjolein1
#2891050
Zoals ik in een ander topic al schreef wij hebben altijd 's morgens brokken gevoerd en 's avonds kvv. Nu gaan we helemaal over op kvv maar daarnaast willen we ook een beetje barfen (bijv eerst maar eens twee dagen per week beginnen). Ik heb al eens een paar kippennekjes gevoerd (toen kregen ze de brokken ook nog) en dat ging goed. Is het verstandig om eerst een paar weken? alleen kvv te voeren voor we beginnen met barfproducten of kan ik al vrij snel de eerste barfdingen voeren zoals bijv. de kippennekken en dan niet vaker dan twee keer per week of is er iets beter om te voeren of een andere manier beter om dit aan te pakken? We hebben twee grote nog jonge honden van bijna twee en bijna drie. Ik las ergens dat eendennekken onder beginnersfouten valt maar ergens anders las ik weer van niet  ??? Is dit alleen om het vetgehalte of zijn de botjes ook harder?

O ja en begin ik dan met wat barfproducten als bijvoer of begin je meteen met een barfdag, lijkt me niet toch??
Laatst gewijzigd door Marjolein1 op vr 14 mar 2014, 09:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Marjolein1
#2891057
Marjolein1 schreef: Zoals ik in een ander topic al schreef wij hebben altijd 's morgens brokken gevoerd en 's avonds kvv. Nu gaan we helemaal over op kvv maar daarnaast willen we ook een beetje barfen (bijv eerst maar eens twee dagen per week beginnen). Ik heb al eens een paar kippennekjes gevoerd (toen kregen ze de brokken ook nog) en dat ging goed. Is het verstandig om eerst een paar weken? alleen kvv te voeren voor we beginnen met barfproducten of kan ik al vrij snel de eerste barfdingen voeren zoals bijv. de kippennekken en dan niet vaker dan twee keer per week of is er iets beter om te voeren of een andere manier beter om dit aan te pakken? We hebben twee grote nog jonge honden van bijna twee en bijna drie. Ik las ergens dat eendennekken onder beginnersfouten valt maar ergens anders las ik weer van niet  ??? Is dit alleen om het vetgehalte of zijn de botjes ook harder?

O ja en begin ik dan met wat barfproducten als bijvoer of begin je meteen met een barfdag, lijkt me niet toch??
Ik bedoel natuurlijk beginnersbotten, lang leve de auto-correctie  :biggrin2:
Door TMG1961
#2891098
Ik ben met Pixie begonnen met een eendenbek, ze was toen 5-6 maanden. Eerste keer de nek even bewerkt met vleeshamer. Maar Pixie kauwt op bot heet goed dus al heel snel de nekken zo gegeven.
Door Martine-Tom
#2891238
TMG1961 schreef: Ik ben met Pixie begonnen met een eendenbek, ze was toen 5-6 maanden. Eerste keer de nek even bewerkt met vleeshamer. Maar Pixie kauwt op bot heet goed dus al heel snel de nekken zo gegeven.
Wáár ben je mee begonnen??  :o


;D
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#2891357
Onze Luna was bijna 11 jaar toen we haar kregen. Ik heb haar eerst 2 dagen kvv gegeven, daarna begonnen met kwartelkarkas, vervolgens eendennek en daarna kipkarkas. Ondertussen eet ze eigenlijk gewoon alles mee.
Ze kreeg eerst 2 dagen kvv omdat ik die gekregen had. Anders was ze direct op barf gegaan. Je kan prima direct een barfdag invoeren, daarvoor hoef je niet eerst een aantal dagen kvv te voeren
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door