Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door gwendolineken
#2888736
hallo

ik ben met mijn hond bij de dierenarts moeten gaan en ze heeft pancreas onsteking, hij zei dat ze minder vet moest eten, ik heb daar ooit iets van gelezen maar vind het niet meer terug? kan iemand me helpen aub ?

moet ik dan extra pancreas geven? en vlees gaan koken? ( geen bot natuurlijk) mag ik nog bot geven? pff zoveel vragen  :-\ de da zei dat het niet echt er is maar dat ik iets moet veranderen aan het eten  :-X

groetjes
Gwendoline
Laatst gewijzigd door gwendolineken op ma 10 mar 2014, 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Radja
#2888968
Op deze bladzijde staat een topic over alvleesklierontsteking door poeswoes geschreven. Daar staan al veel tips! Misschien ff doorlezen en of iemand die die menutip erbij heeft gezet een pbtje sturen.dat was tt-tjes

Succes en beterschap
Laatst gewijzigd door Radja op ma 10 mar 2014, 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Radja
#2888989
Dit is het menu wat ik zelf samengesteld heb voor Fjurdy, hij heeft chronische pancreatitis. Misschien heb je er iets aan.

Fjurdy zijn menu bestaat uit:

20% vleesbot
20% spiervlees
20% verse pancreas
20% groente
20% gekookte gort (vluggort van lassie)

Vleesbot is kippennek of konijnkarkas.

Spiervlees is witvis, kipfilet, kalkoenfilet of konijn.

groente mix is gemaakt van gekookte groenten met een laag fosforgehalte, zoals broccoli, bloemkool, wortels pompoen, zoete aardappel andijvie courgette bonen spinazie.

Verder maal ik alles voor hem. Als het niet echt goed gaat verhoog ik de pancreas een beetje en geef hem een paar dagen tramadol.

Hij krijgt ook 4x daags te eten.

Dit is het menu wat tt-tjes bij poesewoes erop had gezet!
Gebruikersavatar
Door gwendolineken
#2889152
moet ik het spiervlees dan koken?
en mag ze dan niks anders meer eten van orgaan?
want de dierenarts zei dat ik niet alles drastisch moet veranderen maar wel moet opletten dus het gaat ingewikkeld worden denkik  :-X
mag deze hond dan nooit meer een vastendag hebben?
ze is nu 9 maanden, ik begin pas met vastendagen als ze 1 jaar ofzo zijn.
wat is gekookte Gort?

vandaag had ik wat parelhoenvleugels uitgenomen met wat kalkoenfilet en groenten, pancras heb ik nog niet dat ga ik zo vlug mogelijk bestellen  :o
had ook ergens gelezen om dingen zonder bot te koken omdat dan het vet weg gaat maar dan verdwijnt al de rest tog ook?

alvast bedankt voor het advies!!!! het zal even zoeken zijn
Door tt-tjes
#2890035
Nee je hoeft niets te koken, op de gort na. Het merk Lassie heeft vluggort. Die kook je 15 minuten. Van orgaan mag he wel hart geven, maar niet te veel.

Ik maal wel alles,  zodat de eigen pancreas niet zo hard hoeft te werken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door