Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Jolan
#2888093
Ik heb voor Daisy Puur Pollen en Puur Jeuk gehaalt, maar zit nu een beetje met de dosering.
Momenteel kan ik erg moeilijk nadenken en ik wil geen fouten maken.
Er staat op het doosje van de pollen, de eerste drie weken 1 x per 5 dagen en daarna 1 x per drie weken.
Nou heeft ze vanmorgen de eerste keer gehad, dus dan zou de 14e de tweede keer zijn toch?
Dan de 19e, 24e en de 29e en dan drie weken later op 19 april en dan weer drie weken later enz.
Klopt mijn rekensom??

O ja ik krijg het niet in haar bekje gedruppeld, zou ik het ook in wat yoghurt kunnen doen, want daar is ze gek op.

Sorry als het een wat domme vraag is, maar ik wil het wel graag goed doen, anders heeft het waarschijnlijk nog weinig nut, dus alvast bedankt voor de hulp.
Laatst gewijzigd door Jolan op zo 09 mar 2014, 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door droopyrocky
#2888169
ik heb het ook voor ons hondje, al jaren, en idd het is de eerste  drie weken om de 5 dagen, dan 1 x in de 3 weken .
aan het begin kunnen ze iets meer jeuk krijgen, dat hoort erbij, bij ons hondjes was dat die 3 weken over, en heeft die zomer bijna geen last gehad van de pollen, kan in de yoghurt hoor, of door het eten, ik verdunde het met wat water, anders kreeg ik het zijn bekkie niet in,
Door Lizzy
#2888611
Ja, ik vind dat persoonlijk geen goed idee, met yoghurt. Het beste geef je homeopathische middelen op schone mondslijmvliezen en dus zonder eten/drinken (20 minuten voor/na het eten). Yoghurt verminderd de werking. Als je het dan al met gewoon een beetje water persee niet naar binnen krijgt, dan nog beter met een drupje melk.
Gebruikersavatar
Door Jolan
#2888712
Oke en maakt het soort lepel ook nog echt uit, want zag staan dat je een plastic lepel moest gebruiken en die heb ik niet...
Heb ik de dagen/data wel goed uitgerekend?
Door Jacoba
#2888784
Jolan schreef: O ja ik krijg het niet in haar bekje gedruppeld...
Je bedoelt vanuit het flesje? Anders gebruik je een plastic spuitje, verkrijgbaar bij je dierenarts. Dan druppel je niet, maar gaat het er in 1 keer in.
Door droopyrocky
#2888997
ik doe het druppelen in een acropal eierdop en dan zuig ik het zo in een spuitje,
droop heeft nu ook weer de eerste keer gehad voor dit jaar, die kleine spuitjes kan je zo krijgen bij de dierenarts,
Gebruikersavatar
Door RidgeRiba
#2889364
het kan zijn dat de hond de alcohol niet lekker vindt, als je de druppels op een warme lepel doet dan verdampt de alcohol, opzuigen in spuitje, met beetje water erbij en rechtstreeks in de bek, liefst aan de zijkant tegen de wangzak aan, dan worden de druppels goed opgenomen door het schone mondslijmvlies en is de werking optimaal! Succes.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door