Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door danielle1980
#287178
kun je er iets aan doen als je honden vaak rode ogen hebben?
ik heb van de da gratis vit A druppels gehad, maar of die werken :-\
Door Lizzy
#287192
Dat ligt eraan waarom ze rode oogjes hebben. Allergie? Zit er iets in het oog? Is het een blindvliesontsteking? Irritatie? En zo ja, waardoor dan? Is er ook jeuk?
Door danielle1980
#287227
Lizzy schreef: Dat ligt eraan waarom ze rode oogjes hebben. Allergie? Zit er iets in het oog? Is het een blindvliesontsteking? Irritatie? En zo ja, waardoor dan? Is er ook jeuk?
dat weet ik niet echt. :-[
ik denk zelf dat t wel iets met het weer te maken heeft, bv in de lente en zomer is het erger dan in de winter.
dus misschien wel wat allergies, net zoiets als hooikoorts? :-\
ik denk ook dat het door de stand van de ogen komt, bij essie tenminste wel, die heeft iets te ronde ogen voor een pyr.
Door Lizzy
#287281
Maar is het pijnlijk of jeukt het, dat je er iets aan wilt doen? Of is het oog vuil? Als het met een overgevoeligheidsreactie te maken heeft, dan wil "oogdruppels Nr 2" van Similasan nog wel eens helpen. Gewoon, bij de drogist.
Door Helen
#287288
Ik ben tegenwoordig fan van optilan van VSM. Bij Kuma werkt het erg goed bij iets geirriteerde ogen (als ze weer eens zandmol gespeeld heeft) en zelfs bij een beginnende ontsteking.
Door danielle1980
#287309
Lizzy schreef: Maar is het pijnlijk of jeukt het, dat je er iets aan wilt doen? Of is het oog vuil? Als het met een overgevoeligheidsreactie te maken heeft, dan wil "oogdruppels Nr 2" van Similasan nog wel eens helpen. Gewoon, bij de drogist.
nou af en toe lijkt t iets te jeuken, maar meest van de tijd dus niet.
en vies zijn ze ook niet.
Door willemiep
#287798
Ik ben met redelijk lichte klachten over Siemen zijn ogen bij de dierenarts gekomen (roze oogwit en soms wat uitvloeiingen) maar hij bleek haartjes aan de binnenkant van zijn oogleden te hebben en lymfefollikels. Dus er zaten dingen die zijn hoornvlies irriteerden en waar hij op de lange termijn beschadigingen van zou kunnen krijgen.

Dus ik zou toch een keer de moeite nemen om wat dingen te laten uitsluiten bij de dierenarts voordat je het zelf probeert op te lossen. Van Siemen hadden we niet eens door dat hij er last van had voordat het ontdekt werd (dus geen jeuk of pijn). Sommige honden zijn gewoon bikkels...
Door Eef+Stippels
#288546
Wandor heeft ook folikels in zijn ogen gehad. Hij had veel oogsmeer en jeuk eraan en daarmee zijn we naar de da gegaan. Daar bleek dus dat ie folikels had. Wij hebben er toen Amicol zalf voor gekregen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door