Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Martine-Tom
#2883158
Een vriendin van me heeft giardia in haar kattengroep, nu word daar best wel paniekerig over gedaan. Ik ben ervan overtuigd dat het bij haar al langer in huis hangt en ben daar al die tijd regelmatig over de vloer geweest, al dan niet met Tom, katten geknuffeld, en niks aan ontsmetting oid gedaan.
Vorige week ben ik gaan helpen met schoonmaken, met name kattebakken enzo, dus we kunnen wel stellen dat ik ermee in aanraking ben geweest  :biggrin2:
Tom was er vorige week niet bij overgens.

Ergens heb ik ook het idee dat vers gevoerde dieren er beter tegen bestand zijn, maar geen idee hoe ik dat precies moet staven.

Ik maak me in elk geval 0.0 zorgen dat ik het hier in huis gehaald heb, maar vraag me af hoe anderen daar tegenaan kijken.
Zijn er hier mensen die het bij hun gezonde en rauw gevoerde hond/kat gehad hebben?
En klopt het idee dat rauw gevoerde dieren er minder bevattelijk voor zijn, ik doel met name op giardia mét klachten, want zonder klachten kan natuurlijk ook nog, en misschien heb ik het hier in huis ook hoor, maar geen van de 4 heeft klachten  :)
Door star
#2883237
Niet zelf gehad maar uit het nest van 4 pups (vers afgespeend) zijn er twee pups die op brokken zijn overgezet positief getest op giardia.
Tevens een vriendin waar ik iedere week mee loop en de honden dus mee spelen heeft drie (nog wel brokken) honden waaronder een Rottweiler van een jaar die giardia heeft terwijl haar andere honden nergens last van hebben.
Mijn honden incl. Pup heeft ook nergens last van gehad.
Door suzanne 1
#2883308
Jamey heeft giardia gehad toen hij 11 maanden oud was. Hij kreeg vanaf 8 weken vers. Maar moet er wel bij zeggen dat hij giardia na de hondsdolheid enting kreeg, dus zijn imuunsysteem had al een klap gehad. Nou had hij geen spuitpoep, gewoon af en toe dunne poep wat stonk en veel scheten laten, maar hier toen niks mee gedaan behalve okugest en probiotica (toen wist ik nog niet dat hij giardia had, dacht dat het een ent reactie was) daarna wel wat gevoelig op de darmen maar voor de rest niks. Ik heb zijn ontlasting laten onderzoeken (toen hij een jaar was) omdat hij zo enorm veel eten nodig had, toen had hij dus eigenlijk geen klachten meer. Maar toen kwam dat er dus uit. En toen viel bij mij het kwartje dus. Bij latere testen was hij vrij en meneer eet nog steeds veel  ::) :biggrin2:
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door