Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2878236
Hier was het helemaal niks.
Ik heb een paar honden met keiharde nagels die ik best vaak moet knippen met een hoop gedoe .

Dit apparaat was mij daarom  aangeraden  ,maar het was nog meer stress dan knippen
Veel lawaai en het was een hele kunst om dat ding over de nagel heen te krijgen ( en te houden) :-X

Een dremel werkt beter
#2878246
*gaat als de wiedeweerga goegelen*

Edit: Oké, so viel zum Thema googelen. :-X Dat levert alleen de ultieme wij-van-wc-eend-ervaring op. In Duitsland kennen ze het product niet, op amazon.de ook niet. Ik ben geneigd te zeggen: voor dat bedrag is het de moeite waard te proberen. Alleen red ik me hier prima met een knipperd en een vijl, dus daar hou ik het voorlopig maar bij totdat iemand van bp zegt dat het de uitvinding van de eeuw is! :biggrin2:

Edit2: Ah, live on the edge... Ik hoef bij mijn lieffies alleen de duim te scheren, maar vind dat vrij eng met die knipperd, dus ik ben zo dreist geweest om 'm te bestellen. Ik laat u binnenkort weten hoeveel poten m'n honden nog overhebben! ;D :-X
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op do 20 feb 2014, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
#2878347
Met dit apparaat persoonlijk geen ervaring maar ik had wel gehoord dat het met grote harde nagels niet goed gaat.
Nu een tweedehands draadloze dremel gekocht, werkt perfect! (Draadloos vind ik handiger dan maakt het niet uit waar je het wil doen, niet afhankelijk van stopcontact.)
Om de honden te laten wennen eerst heel laag toerental en dan geleidelijk hoger, wel oppassen dat je het niet te lang op 1 plek doet het wordt nl. warm/heet dan maar als je geregeld even met je vingers voelt merk je dit snel genoeg.
#2878454
het is een waardeloos ding dat batterijen vreet ! er gaan er 4 in en die zijn na 1 keer op , ik zou iets meer geld neerleggen en voor een draad loze dremel gaan het idee werkt nl wel heel goed of een dremel met draad en een verlengsnoer dat kan natuurlijk ook  ;)
#2878506
henneke schreef: het is een waardeloos ding dat batterijen vreet ! er gaan er 4 in en die zijn na 1 keer op , ik zou iets meer geld neerleggen en voor een draad loze dremel gaan het idee werkt nl wel heel goed of een dremel met draad en een verlengsnoer dat kan natuurlijk ook  ;)
Ok,  een batterijenvreter dus, maar met oplaadbare  batterijen  omzeil je dit probleem.  ;) En eig was de vraag ook niet of hij veel batt. vreet, maar op t  een goed hulpmiddel is bij het korten van nagels.  :biggrin2:

maar toch: bedankt voor je bijdrage, het is  in elke geval één van de ervaringen hiermee  ;) :)
Laatst gewijzigd door nova op vr 21 feb 2014, 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
#2878538
Ik heb een nagelvijl voor honden (niet deze!).

Die doet het alleen goed waarvoor ik hem gebruik: na het knippen even de oneffenheid wegveilen of net een beetje navijlen als ik twijfel over hoeveel ik eraf kan knippen. Ik heb weer eens net het leven van Boris geraakt, omdat ik iets te snel snel wilde knippen. Ben daar dus niet zo bang voor. Is me wel eens gebeurd, geen getraumatiseerde of gillende honden of honden die niet meer geknipt willen worden, ook geen groot bloedbad, gewoon paar druppeltjes maar. Dus ik knip veeeeel liever en ja al mijn honden hebben pikzwarte en keiharde nagels (gehad).
Schaar vind ik dus het fijnste.

Vijl dus alleen voor het bijwerken.

Dremel lijkt me voor mij niet handig. Ik weet zeker dat het mis gaat met dat warmlopen of dat ik te veel eraf moet halen. En ik zou het moeten aanleren, terwijl ze het knippen allemaal meteen super accepteerden.
#2878602
nova schreef: Ok,  een batterijenvreter dus, maar met oplaadbare  batterijen  omzeil je dit probleem.  ;) En eig was de vraag ook niet of hij veel batt. vreet, maar op t  een goed hulpmiddel is bij het korten van nagels.  :biggrin2:

maar toch: bedankt voor je bijdrage, het is  in elke geval één van de ervaringen hiermee  ;) :)
daarom schrijf ik ook het idee werkt wel heel goed  :-X ik zal nog even uitleggen waarom oplaadbare batterijen misschien ook niet zo'n goed idee is .... ze raken nl op in de loop van de vijl sessie waardoor het vijl tolletje langzamer gaat draaien en het vijlen niet fijn meer gaat anders gezegd het ding draait amper meer . daarom zeg ik je kan beter voor een dremel gaan die heeft meer vermogen en dat scheelt een hoop ergernis .
#2879287
Ik heb er een, niet die van het plaatje maar een soortgelijke. Het kapje heb ik er af gehaald want dat werkt niet lekker, is vreselijk onhandig. Verder werkt het op zich wel goed, je hebt wel wat geduld nodig want het gaat niet echt snel, en dat vind ik een nadeel want je hond moet dan ook lang zitten voor je klaar bent. En zowel Pike als Duc blijven er braaf bij zitten/staan maar op een gegeven moment is het toch genoeg voor ze. En je hebt inderdaad 4 goed volle batterijen nodig anders lukt het niet. De dremel staat dan ook bovenaan mijn lijstje. Het is me niet gelukt om Armagnac te laten wennen aan het apparaatje, die schiet volkomen in de stress van het geluid alleen al.
#2879913
pike schreef: Ik heb er een, niet die van het plaatje maar een soortgelijke. Het kapje heb ik er af gehaald want dat werkt niet lekker, is vreselijk onhandig. Verder werkt het op zich wel goed, je hebt wel wat geduld nodig want het gaat niet echt snel, en dat vind ik een nadeel want je hond moet dan ook lang zitten voor je klaar bent. En zowel Pike als Duc blijven er braaf bij zitten/staan maar op een gegeven moment is het toch genoeg voor ze. En je hebt inderdaad 4 goed volle batterijen nodig anders lukt het niet. De dremel staat dan ook bovenaan mijn lijstje. Het is me niet gelukt om Armagnac te laten wennen aan het apparaatje, die schiet volkomen in de stress van het geluid alleen al.
Heb je (net als mij) een Oster nail filer? Ik heb hem in huis maar heb hem nog nooit durven gebruiken.
Ben toch bang dat ik per ongeluk te veel afvijl. Dat kapje leek me juist wel handig want met een dremel schiet ik steeds van de nagel af (deed vast iets niet goed) Mijn Kelpie kan ook niet wennen aan machientjes zij raakt ook helemaal in paniek (doet ze ook bij een elektrische tandenborstel) bij haar gaat het knippen met een nageltang wel makkelijk (kleinere nagels)
#2880070
Laika schreef: Heb je (net als mij) een Oster nail filer? Ik heb hem in huis maar heb hem nog nooit durven gebruiken.
Ben toch bang dat ik per ongeluk te veel afvijl. Dat kapje leek me juist wel handig want met een dremel schiet ik steeds van de nagel af (deed vast iets niet goed) Mijn Kelpie kan ook niet wennen aan machientjes zij raakt ook helemaal in paniek (doet ze ook bij een elektrische tandenborstel) bij haar gaat het knippen met een nageltang wel makkelijk (kleinere nagels)
Het is inderdaad een Oster. Te veel afvijlen daar hoef je niet bang voor te zijn. Als je met een schaartje te ver knipt heb je een klein bloedbad, maar het vijlen gaat zo beetje bij beetje dat je hooguit het leven schampt, de hond trekt dan accuut in een schrikreactie zijn voet terug. En dan zie je dat je bij het leven zit, zonder echter dat je zo ver bent dat er bloed vloeit. Geen spatje.

Maar de batterijen dat is een ramp. Ik doe maximaal 2 sessies met 2 honden, dan kunnen er nieuwe in. En ik heb er goede batterijen in. Ze zijn nog niet leeg maar er zit dan niet voldoende meer in om nog wat af te kunnen vijlen.  Manlief was het gisteren getuige van het vijlen en het met me eens dat ik beter een dremel kan kopen. Ik heb eens zitten googlen en voor 40 euro heb je al een dremeltje dat op het lichtnet draait, met slijpsteentje en schuurbandje en 2 vaste standen voor toerental, een paar tientjes erbij dan is hij traploos regelbaar en heb je een heleboel dingetjes erbij die je nooit gebruikt. Ik denk niet dat een duurdere meerwaarde heeft. Een stroomsnoertje vind ik geen probleem. De accu van een oplaadbare gaat ook maar bepaalde tijd mee.
#2880147
Ik heb een soortgelijke nagelvijl, maar dan een stuk degelijker en met snoer ipv batterijen, een professionele. Gekocht voor een hond die nogal een drama maakte van knippen. Dit beviel me goed. De hond vond het feit dat ik aan haar nagels zat nog steeds 3 x niks, maar wel minder akelig én als ze haar poot weg trok/bewoog was er gewoon geen risico, dus ik kon veel prettiger verder werken ondanks verzet. De 'professional pet nail grinder' was wel een stúk duurder dan dit exemplaar, maar ziet er ook een heeeel stuk degelijker uit!

Mocht er pverigens iemand zijn die interesse heeft in overnemen... stuur me een PB-tje :) 't Is niet vaak gebruikt en dus zitten er nog allemaal nieuwe vijltjes bij, naast de weinig gebruikten, wij hoeven nl geen nagels meer te kort wieken ;) Dit is degene die ik heb:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door