Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hope
#2877868
Tja ach, de zoveelste die niet geheel weet waar hij over praat, al gooit hij er geen reclame van een bekend brokkenmerk achteraan.
Mag je als zwangere, oudere en chronisch zieken dan zelf ook geen vlees meer bereiden en eten?

Het zal waarschijnlijk altijd zo blijven: de één is voor, de ander is tegen en over het algemeen worden de mensen bang gemaakt zodat ze toch zeker wel die dure zak brokken kopen.
Door smulpaap
#2877920
Ik heb net nog maar even snel gekeken of alles nog wel in leven was  ::)

Ach weet je dit is het zoveelste artikel
Enigste wat mij opviel in het artikel .....dierenartsen zouden nu 500 uur les krijgen t.av voeding ?
Dan is er ineens veel veranderd ? Dit was voorheen """het ondergeschoven kindje "" in de studie ?
Maar misschien heb ik wel iets gemist hoor , eigenlijk boeien deze stukken mij niet (meer )

En ik denk dat de echt serieuze eigenaar die zelf samen wil gaan stellen de wegen wel weet te vinden
Daar hebben we hier een prima forum voor , daar hebben we ook prima pro-rauw dierenartsen voor etc

En verder bestaat er Barf en bagger
En dat men zich hierom zorgen maakt , daar ga ik wel in mee
Maar dat doet men hier op dit forum ook
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#2877924
smulpaap schreef: Ik heb net nog maar even snel gekeken of alles nog wel in leven was  ::)

Ach weet je dit is het zoveelste artikel
Enigste wat mij opviel in het artikel .....dierenartsen zouden nu 500 uur les krijgen t.av voeding ?
Dan is er ineens veel veranderd ? Dit was voorheen """het ondergeschoven kindje "" in de studie ?
Maar misschien heb ik wel iets gemist hoor , eigenlijk boeien deze stukken mij niet (meer )

En ik denk dat de echt serieuze eigenaar die zelf samen wil gaan stellen de wegen wel weet te vinden
Daar hebben we hier een prima forum voor , daar hebben we ook prima pro-rauw dierenartsen voor etc

En verder bestaat er Barf en bagger
En dat men zich hierom zorgen maakt , daar ga ik wel in mee
Maar dat doet men hier op dit forum ook
En verder bestaat er Barf en bagger
Wat versta je dan onder bagger?  :P
Door Fido
#2877942
Pffffft een da die niet het verschil weet tussen domesticatie en evolutionaire druk  :surrender: en laat ik over de rest van de onzin maar zwijgen......... valt onder het kader populair meebrallen en angst inboezemen.

Kan ik ook hoor over alle commerciële brokvoeding, dusdanig dat je bijna geen brokje meer durft aan te raken  :biggrin2:
En zal dat dan gelden voor alle brok? Nee ook dat nog geen eens  ;)

De kant en klare rauwe vers vlees voedingen worden fabrieksmatig gemaakt en zijn bacterieel gezien onveiliger dan verse prooi.
En toen lag ik he-le-maal in een deuk...... nee iedereen staat zijn eigen brok zellufff te maken en te bakken. Toch maar je hond/kat een granen-mais-bieten-gerst veld in jagen: zoek zoek voer!
Door spikkel
#2877949
[quote author=Fido link=topic=120682.msg2877942#msg2877942 date=1392903397
De kant en klare rauwe vers vlees voedingen worden fabrieksmatig gemaakt en zijn bacterieel gezien onveiliger dan verse prooi.
En toen lag ik he-le-maal in een deuk...... nee iedereen staat zijn eigen brok zellufff te maken en te bakken. Toch maar je hond/kat een granen-mais-bieten-gerst veld in jagen: zoek zoek voer!
[/quote]
Dat gaat niet lukken met die van mij, die verhongeren :'(
Door smulpaap
#2877995
Lazy Garfield schreef: Wat versta je dan onder bagger?  :P


Ik versta onder bagger de slechte kwaliteit van sommige barfproducten
Door kakocavi
#2878101
smulpaap schreef: Ach weet je dit is het zoveelste artikel
Enigste wat mij opviel in het artikel .....dierenartsen zouden nu 500 uur les krijgen t.av voeding ?
Dan is er ineens veel veranderd ? Dit was voorheen """het ondergeschoven kindje "" in de studie ?
Maar misschien heb ik wel iets gemist hoor , eigenlijk boeien deze stukken mij niet (meer )
Volgens mij klopt dat wel. Ik sprak laatst nog een masterstudent diergeneeskunde die vertelde dat voeding vrij uitgebreid behandeld wordt bij die studie. Bij de faculteit diergeneeskunde is trouwens ook de onderzoeksgroep diervoeding ondergebracht, waar onder andere Esther Plantinga werkt. Er staat natuurlijk wel 500 uur gezamenlijk, dus niet per persoon.
Door Anne in Zweden
#2878134
Volgens mij heeft die da dat niet nav een recente lezing van Esther Plantinga geschreven, want ik herken de tekst bijna letterlijk; die is hier een jaar of wat geleden ook al voorbij gekomen.

Overigens ben ik na dat punt over Potsenger gestopt met lezen; dat is toch dat onderzoek waarbij katten op een dieet van uitsluitend konijn of kip werden gezet? Geen wonder dat ze een taurinetekort hadden.  ::) Maar een dieet van uitsluitend dit of dat is geen barf. Dat wil er bij de overschrijvers van dat onderzoek maar niet in, geloof ik. :-X


Edit: aha, het stukkie komt ook uit 2011...  ::)
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op do 20 feb 2014, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door jasmijn
#2878571
Ach ja nu snap ik eindelijke waarom Femke zo vreselijke dominant naar mij was  ::)


Wat een heerlijke bagger kan zo'n iemand toch weer uitscheiden, zorgt echt dat ik aan het iQ van zo'n iemand begin te twijfelen  :-\
Ooit van zelf na denken gehoord  ???

En ja tot dat ik barf ging voeren werd Femke ook totaal niet verzorgt ::), toch wel knap dat ik met precies de zelfde verzorging heb gezorgd dat ze "opeens" zich zelf niet meer kapot beet of krapte  8)

Of was het toch het voer wat daar voor zorgde  :g:, dus heb ik toch niet opeens magische krachten gekregen jammer :-\ 
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door