Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2876439
Hoi allemaal,

Ik heb een border collie van nu 2 jaar genaamd Jake. Het is een sporthond (behendigheid) en hebben binnen de club al heel wat prijzen gehaald :)
Jake heeft sinds pup op de geperste brok Cavom gezeten wat redelijk ging maar om het minste geringste had hij diarree en zijn ontlasting was nooit optimaal. Na het een en ander gelezen en gehoord te hebben over vers voer ben ik sinds 2 weken overgestapt op vers voer kvv en af en toe een kippennekje of diamant duifje van Lotgering. Hij had goede ontlasting en weining maar zondag had ik ook eens een zalmkop gegeven (vond hij heel lekker!). Gisteren kon hij moeilijk ontlasten en had beetje diarree en vandaag had hij een beetje ontlasting wat goed kwa tekstuur wat zeg maar :-\ maar een beetje groen met grijs ( over het algeheel was het donker bruin hoor). Is die groene kleur een teken dat er iets niet goed gaat? of kan hij niet tegen de zalm?

Alvast bedankt voor jullie reacties :)

Groetjes Laura
#2876442
Hoi Laura, welkom op barfplaats!

Ik denk dat een hele zalmkop in 1x een beetje teveel van het goede is geweest. Vis heeft de eigenschap dat het in een grote hoeveelheid makkelijk verkeerd kan vallen en het lijkt erop dat dit ook bij jouw hond is gebeurd. Een volgende keer zou ik niet meer dan een kwart van de maaltijd aan zalmkop geven.
#2876454
Bedankt voor je antwoord angelique!
Zal de volgende zalmkop in 4 stukken gaan hakken en voorzichtig opbouwen.
Zijn de kippen of eendennekken of de mini duifjes wel een goed tussendoortje voor een beginner? Hij kauwt ze goed fijn (het is net een wolfje  :) )

Groetjes Laura
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door