Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaio
#2873788
Dat das toch ook afhankelijk van waar ze leefden, noord of zuid, aan zee en wat voor voer. Nee serieus ik heb die lijsten uit duitsland wel eens gezien, en dan maakte het uit waar het dier leefde enz, allemaal andere waarden....om precies uit te rekenen wat je moest geven ( mijn mening, erg overdone en onnodig en vlgs mij ben je lang niet zo precies als je zou willen aangezien ik niet geloogf in grammetjes nauwkeurig, aangezien het geen analyse is van elk dier opnieuw)

Overigens als ik de lijst bekijk 50-80 mg per dag per kilo mogen ze hebben, van wat calcium of fosfor? Zal even van calcium uitgaan.

Kalkoenhals 100gr 1750 mg. Neem mijn newf 60 kg -dus 3000mg tot 4800 mg . Dus max 200-300 gram kalkoennek? Geit wordt nog gekker, zonder vlees 14 gram per 100, laten we zeggen met vlees 3 gram per 100 gram, dus geitenrib zou ik maar 100 tot 200 gram vleesbot, geitenrib mogen geven aan mijn newfoundlander?
#2874072
Kaio schreef: Dat das toch ook afhankelijk van waar ze leefden, noord of zuid, aan zee en wat voor voer. Nee serieus ik heb die lijsten uit duitsland wel eens gezien, en dan maakte het uit waar het dier leefde enz, allemaal andere waarden....om precies uit te rekenen wat je moest geven ( mijn mening, erg overdone en onnodig en vlgs mij ben je lang niet zo precies als je zou willen aangezien ik niet geloogf in grammetjes nauwkeurig, aangezien het geen analyse is van elk dier opnieuw)

Overigens als ik de lijst bekijk 50-80 mg per dag per kilo mogen ze hebben, van wat calcium of fosfor? Zal even van calcium uitgaan.

Kalkoenhals 100gr 1750 mg. Neem mijn newf 60 kg -dus 3000mg tot 4800 mg . Dus max 200-300 gram kalkoennek? Geit wordt nog gekker, zonder vlees 14 gram per 100, laten we zeggen met vlees 3 gram per 100 gram, dus geitenrib zou ik maar 100 tot 200 gram vleesbot, geitenrib mogen geven aan mijn newfoundlander?
Volgens mij is dat ook inderdaad heel erg afhankelijk van al deze factoren en ook leeftijd op het moment van slachten.
Het leek mij leuk om te publiceren, en ik bedoel dan de lijst betreffende Calcium in de verschillende vleesbotten, gewoon als weetje. Maar ik ben bang dat het alleen voor meer problemen gaat zorgen, dus toch maar niet doen dan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door