Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2872636
Pas ik jouw rubberen laarzen niet weer Lizzy? Nog steeds blij met die andere hier.
Maar verder ga ik wat betreft de leren laarzen met Angelique mee, hoewel dat Beauforts zijn. Heb nu een nieuw paar Dubarry's, voor het eerst. Ben benieuwd!
#2872696
Els&Flow schreef: Ik ben helemaal klaar met Dubarry. Net weer een paar weg gegooid. Duur en net als Lizzy zegt, ze gaan na een maand of 6- 7 kapot ondanks alle goede zorgen. Ik heb nu al een poos de horka kensingtons, die lijken erop, maar zijn een stuk voordeliger en ze blijven so far so good heel. Muckboots voor het zware werk en daarnaast heb ik een stel fijne wandelschoenen aangeschaft van Dogwalker, niet bepaald elegant maar ze zitten als slofjes en zijn ook waterdicht.
He?!?! Jij ook al? Vertel, wat gaat er kapot?
#2872701
Die van mij zijn uiteindelijk nog best een tijdje meegegaan, maar niet zo lang dat ik de prijs verantwoord vind. Dus nee, ik koop ze ook niet meer. Ik heb nu muckboots, bevallen tot nu toe goed, vind ze wel iets minder lekker lopen, maar acceptabel. Goede prijs en onderhoudsvrij.
#2872727
Ik spoel ze echt niet dagelijks af. Ik spoel ze schoon in een schone plas of ze zee  ::)
1 keer in de maand (2 maanden spoel ik ze af en borstel ze helemaal schoon, laat ze 48 uur drogen en vet ze in. Mijn paar gaat nu een jaar of 3 mee. Maar of ik nog een keer dubarrys koop weet ik niet. Maar dat weet jij al  ;D
#2872728
eelke schreef: Zou best eens kunnen, het leer wordt er zacht van en droogt vervolgens denk ik uit...

Ik maak ze af en toe schoon met water en dan een vuilafstotende spray er over. Meer niet, heb ze wel eens ingevet met leervet, maar daar vond ik ze alleen maar van achteruit gaan...
En ik heb anwb laarzen, niet de besten ;) (loop er niet elke dag op, ik denk 5 - 6 keer per week, of het moet echt koud weer zijn. Heb ze nu bijna 2 jaar.
Vooralsnog doen ze het in dit topic prima  :biggrin2:. Net cactussen, geef ze 1x per jaar eten en je hebt er voor de rest van het jaar geen omkijken meer naar  :biggrin2:
Door Lil
#2872732
Lizzy schreef: Dit intrigeert me wel moet ik zeggen :g:
Dat werd me toen in zo'n deskundige winkel gezegd. Zelf merkte ik het niet. Toen andere leren wandelschoenen mishandelt en die zijn nooit gebarsten, maar daar zijn nooit zulke diepe vouwen in gekomen als in degenen die steeds zo stuk gingen.
#2872753
Ik ga met deze Dubarry's weer terug. Ik vind 8 maanden niet normaal. Ik ben benieuwd wat ze gaan doen....

Maar ik koop liever geen Dubarry's meer nee. Want deze heb ik van mijn moeder gehad maar steeds 369 euro uitgeven :-X. De pest is dat ik op geen enkele laars of schoen zo goed loop... Daarom loop ik er zelfs in de zomer mee, bij 25 graden :biggrin2:. Ze lopen voor mij echt Goddelijk.
#2872761
Lizzy schreef: Ik ga met deze Dubarry's weer terug. Ik vind 8 maanden niet normaal. Ik ben benieuwd wat ze gaan doen....

Maar ik koop liever geen Dubarry's meer nee. Want deze heb ik van mijn moeder gehad maar steeds 369 euro uitgeven :-X. De pest is dat ik op geen enkele laars of schoen zo goed loop... Daarom loop ik er zelfs in de zomer mee, bij 25 graden :biggrin2:. Ze lopen voor mij echt Goddelijk.
En mijn model proberen? Die hebben een smallere voet. Die zouden als wat Lil zegt klopt niet mogen scheuren!
#2872771
Ik ben inmiddels aan mijn 3e paar bezig.
1e paar kreeg ik kleurverschil nieuw paar gekregen. Die gingen na verloop van tijd lekken.
eerst gaven ze mij de schuld ik zou ze teveel en verkeerd ingevet hebben. Nou daar was ik het niet mee eens.
Ik gebruik altijd de onderhoudsmiddelen van Dubarry zelf. Toen weer een nieuw paar gekregen. Deze laarzen maak ik schoon met zadelzeep. was een tip van iemand die dit al jaren doet en ik moet zeggen bevalt me prima. Mijn laarzen zien er vaak net zo modderig uit als jouw laarzen Lizzy maar met zadelzeep zijn ze zo weer schoon en waterafstotend. alleen niet op het ruwe leer gebruiken.
Conclusie de service is goed  :biggrin2: maar de onderhouds tips kloppen niet
#2873009
Anne in Duitsland schreef: Verzorgen? Van je laarzen? *krabt zich achter het oor*

Tja, ik heb al meer dan drie jaar hetzelfde paar Aigle Parcours Iso. Eén keer ingesmeerd, omdat het smeersel er gratis bij geleverd was
dit had mijn tekst kunnen zijn  :biggrin2:
#2873156
Ik draag mijn leren laarzen erg vaak en loop er mee te baggeren door de vette natte klei. Ik laat ze wel altijd goed drogen en trek ze nooit aan als ze nog nat zijn. Ze zijn nu een jaar of 10 en ik heb ze in het verleden ooit wel eens ingevet. Er mankeert nog niets aan
#2873164
Lida. S schreef: Ik draag mijn leren laarzen erg vaak en loop er mee te baggeren door de vette natte klei. Ik laat ze wel altijd goed drogen en trek ze nooit aan als ze nog nat zijn. Ze zijn nu een jaar of 10 en ik heb ze in het verleden ooit wel eens ingevet. Er mankeert nog niets aan
Zijn dat leren laarzen?
#2873345
Lizzy schreef: Verdomd, er staat "leer" ;D
Tis gewoon haast niet te geloven... Ben ik een uber pechvogel?
Nou nee, ja, tis maar hoe je het bekijkt. De conclusie die ik uit dit topic trek is dat jij den enige bent die je laarsjes verzorgt als waren het gouden schoentjes en daarmee ook de enige waarbij de laarzen na 7 maanden naar de laarzengod zijn.

Moraal van het verhaal...laarzen willen geen verzorging, die willen gewoon uitgewoond worden  :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door