Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door joel
#2871283
Wij kregen van de week een uitnodiging om deel te nemen aan de JIM studie ( onderzoek naar het voordeel van een gecombineerd vaccin voor een tweede enting tegen meningokokken bij tieners)


In het kort waar de studie om draait:

Door eerder onderzoek zijn ze erachter dat het beschermende effect van de enting bij jonge kinderen na enkele jaren afneemt. Recent onderzoek laat zien dat een tweede enting nodig zal zijn om ook tieners te beschermen tegen meningokokkenziekte.

In de laatste jaren is er een toename gezien van de andere meningokokken groep Y. En dus denken ze dat er een tweede enting nodig zal zijn met een gecombineerd vaccin, nml Meningokokken groep A, C W en Y.  Deze is er al maar wordt niet standaard gegeven ( met reizen naar Afrika)

Met deze studie vergelijken ze een tweede inenting met het gecombineerde vaccin met het enkelvoudige meninglokokken C.

Met deelname aan deze studie heeft mijn zoon dus kans op het vaccin MenC of de MenACWY

Mijn zoon is geboren in 2000, hij heeft dus niet de enting gehad van het RIVM tegen meningcokokken groep C (deze kwam pas in het vacinatie-programma in 2002)
Mijn andere zoon (geboren in 2001) heeft op 4 jarige leeftijd bacteriele meningokokken gekregen en is hier echt door het oog van de naald gekropen.....dus tis duidelijk dat ik voor de enting ga.

Omdat er hier ook uitgebreid gekeken word naar het (niet) enten /titeren van onze honden ben ik benieuwd wat jullie mening is hierover.
Door marjan23
#2871290
Alsof het zo moet zijn! Ik moet de enting nog laten zetten.
Elke 5 jaar omdat ik geen milt meer heb  :-X
Of het nut heeft weet ik niet, maar volg samen met de HA toch maar het protocol hiervoor....want stel dat... ::)
Door chiva
#2871336
Op 5 jarige leeftijd heeft onze oudste pneumokokken meningitis sepsis gehad en is ook door het oog van de naald gekropen.
Een paar jaar later kwam het vaccin , maar net niet degene die onze zoon had beschermt omdat hij net de vorm had die niet in het vaccin zat.

Onze zoon was toendertijd dus niet geent , zelf hebben we bij 2 huisartsen aan moeten kloppen voor we met hoge spoed naar het ziekenhuis moesten.
Dus onze andere 3 kinderen hebben meteen toen het mogelijk was wel de entingen er voor gehad, al ben ik altijd allert gebleven daar er niet tegen elke vorm geent kan worden.

Had ik dit niet meegemaakt had ik anders tegen deze entingen aangekeken waarschijnlijk, dit was bij ons dus echt een gevoels kwestie om wel te enten ertegen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door