Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door nepal
#2868982
,wij voeren onze border collie bijna vanaf het puppy zijn vers ,ze krijgt dagenlijks 1 ons spiervlees ,rund kip ,lam,paardevlees ,tong  ,,,+1 ons orgaan vlees ,bv long lever ,kipmaagjes, hartjes ,runderhart,rundernier, lamsnier,,,,,,savonds 250  vlees met bot  kip, lamsnek, lamsribben ,ossestaart,runderribben en 1of 2 keer makreel of sardines niet schoongemaakt ,maar ,,,ze eet geen groente ,wel bast soms als we aan het lopen zijn ,heeft ze nu nog anderd aanvulling nodig ??? Ze is nu 3 jaar en ze ziet er prachtig glazend uit ,ook haar gebit is vlekkenloos wit ,maar aangezien dat ik verder geen mensen ken die ook vers voeren op deze manier ben ik toch benieuwd of dit compleet genoeg is  ze weegt 20 kl ben er echt benieuwd naar
Door Lizzy
#2868995
[quote="nepal"]
,wij voeren onze border collie bijna vanaf het puppy zijn vers ,ze krijgt dagenlijks 1 ons spiervlees ,rund kip ,lam,paardevlees ,tong  ,,,+1 ons orgaan vlees ,bv long lever ,kipmaagjes, hartjes ,runderhart,rundernier, lamsnier,,,,,,savonds 250  vlees met bot  kip, lamsnek, lamsribben ,ossestaart,runderribben en 1of 2 keer makreel of sardines niet schoongemaakt ,maar ,,,ze eet geen groente ,wel bast soms als we aan het lopen zijn ,heeft ze nu nog anderd aanvulling nodig ??? Ze is nu 3 jaar en ze ziet er prachtig glazend uit ,ook haar gebit is vlekkenloos wit ,maar aangezien dat ik verder geen mensen ken die ook vers voeren op deze manier ben ik toch benieuwd of dit compleet genoeg is  ze weegt 20 kl ben er echt benieuwd naar
[/quote]

Ik vind runderribben totaal ongeschikt als vleesbot. En zeg nou niet "maar het gaat al 3 jaar goed". Want dit soort dingen gaan altijd goed totdat ze fout gaan. Een (1) hond is hier overleden aan het eten van runderbotten. Ze zijn te hard en te slecht verteerbaar.
Door Lizzy
#2868996
Welke percentages voer je, qua vleesbot, vlees en orgaanvlees? Het is me niet helemaal duidelijk.
Door nepal
#2869286
Lynn onze border krijgt smorgens 1 ons orgaanvlees en 1 ons spiervlees ,savonds ,250 gr bot met vlees of vis boek van tannetje de koning stonden voorbeelden plus van een fokker border collie die vers voert
Gebruikersavatar
Door Arkay
#2869675
Hoe ziet het weekmenu eruit ?
wat weegt je hond , hoe oud, hoeveel procent van het gewicht voer je ?

Iets meer info leidt meestal tot beter advies
Door Jump
#2869681
Hond weegt 20 kg en ze krijgt dus 450 gr per dag. ;)

De verhoudingen lijken mij helemaal zo slecht nog niet.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#2870023
Lijkt mij ook niks mis mee met dat menu en die afwisseling :)
Mis evt wel pens?
Runderribben zou ik ook niet geven (hier ook een hond overleden aan het eten van runderbot).
Zijn genoeg vleesbotten die veel minder risicovol zijn.
Door haba
#2873143
runderribben niet doen
volgens velen hier klopt de verhouding tussen het spiervlees en het orgaan niet, misschien heb je het zelf zo aangepast en werkt het zo goed voor jou hond .zelf doe ik sinds kort ook de verhouding spiervlees/orgaan ook 50/50 en merk dat dat ook voor mijn hond het beste werkt
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door