Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door chipjolie
#2860670
De weerstand van bisou is laag, is net loops geweest en dan gaat er ook nog eens een virusje rond op stal die ze waarschijnlijk heeft opgepikt :( hierdoor is ze aan de diarree (geef okugest) en vandaag ontdekte ik een natte plek in haar nek :s na info vragen is het waarschijnlijk een hotspot! :( arm hondje! Nu las ik dat Echinea extra Forte van Bloem  de weerstand verhoogd, kan ik dat in dit geval gewoon veilig gebruiken?
Ga uiteraard de hotspot wassen met betadine morgen
Door Lizzy
#2860715
Probiotica
Echineacea Extra Forte van Bloem, met Plantago en Cat's Claw (ja, dat kun je veilig gebruiken).
Propolis (ook geweldig om de hotspot mee te deppen/schoon te maken - je neemt een bakje warm water en lost daar wat propolis in op).
Gebruikersavatar
Door chipjolie
#2860717
ok bedankt!!
ik ga vanmiddag even naar het winkeltje waar ze dat denk ik wel hebben, als ze geen propolis hebben, kan ik na schoonmaken dan ook honingzalf er op doen of blijft het dan te vet?
Door Lizzy
#2860718
Bij geitenboerderij 't Geertje hebben ze stik-goeie propolis trouwens. In het winkeltje, links als je binnen komt waar ook de handcreme van schapenwol staat. Ze hadden zaterdag nog 2 flesjes :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door chipjolie
#2860724
ah ok! als ze het niet bij dit winkeltje hebben rij ik daar "even" heen  :biggrin2: 
ach vind het zielig voor m n kind :( gelukkig is ze er verder niet koortsig van enzo en lekker vrolijk :)
Gebruikersavatar
Door chipjolie
#2862807
Een updatje.. Ik heb alle supplementen en stip het aan met propolis (vind ze niet leuk! :( )  het gaat nog niet erg weg dus ga morgen maar zo n kap halen want anders blijft ze het open krabben
Hoe lang duurt het normaal? Vind t zo zielig voor haar
Gebruikersavatar
Door Colinda
#2868585
Bij scooby was ik de hotspot met biotex sopje  ::) goed afdrogen en dermacool spray van virbac erop dan gaan wandelen... Droogt altijd goed in  :biggrin2: hij heeft wel een poosje puur jeuk druppels gebruikt, maar geen baat bij gehad. Ook werkt bij een hotspot een druppeltje "tea tree oil" op je vinger en deppen heel goed. Werkt ook bij wondjes en is antibacterieel. Dit zijn mijn ervaringen ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door