Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2858638
Lees bijgaand bericht: http://doggiebloggie.ca/dog-health-and-nutrition/almost-killed-dog-fish-oil

Heeft deze persoon nu een flinke overdosis gegeven van visolie of is het altijd slecht op de langere termijn om visolie te geven?

Mijn hond krijgt 4 x p/week 1 eetlepel zalmolie (geen capsules, gewoon uit een fles) en 1 x p/week ontdooide sardientjes. Mij lijkt dit zeker niet teveel, maar is het nu wel of niet schadelijk?

Geven jullie nog extra supplementen in de vorm van vitamines? Zijn er mensen die andere olie geven en waarom?
#2858664
Een goede visolie bevat vitamine E.

Zalmolie uit een fles zou ik liever niet geven. Visolie is niet hetzelfde als zalmolie. Bovendien oxideert de zalmolie in een fles gemakkelijk omdat er telkens lucht (zuurstof) bijkomt en veelal ook licht wanneer de fles doorzichtig is. En dat is weer slecht voor de gezondheid.
Let bij aankoop op dat je gezuiverde visolie koopt (visolie bevat de nodige gifstoffen dankzij ons vervuilde milieu) en dat dat gecontroleerd wordt door een onafhankelijk lab.
#2858933
Die zalmolie is speciaal voor dieren die barfen. Of er vitamine E inzit weet ik niet, het staat er niet op dan zal het dus wel niet. Dan zal ik naar andere moeten gaan kijken als deze fles leeg is. (wordt overigens donker bewaard)

Ik heb hier nog geen visolie in de winkels kunnen vinden, daarom heb ik het maar via internet besteld.

Moet ik dan nu vitamine E bij gaan geven?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door